Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb nu een Scandisk Extreem III geheugenkaart en ben tevreden maar wil een grotere voor fotografie. Aanbevelingen?

wil alleen fotograferen geen video. Welke kaarten zijn goed>

Toegevoegd na 55 minuten:
Zie nu een SDHC extrememoria vooor 40 Euro is dat goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
573
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt geen kwaliteitsverlies door een geheugenkaart!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, jouw apparaat zit vast aan het type geheugenkaart. Waarschijnlijk gebruikt hij de SD-Type variant. Daar zit je dus aan vast.

Daarnaast heb je verschillende merken van 2GB - 64GB? En verschillende snelheden. Extreem III is erg snel, maar dat heeft de camera niet specifiek nodig. Die gebruikt die snelheid niet echt.
Je computer weer wel bij het lezen van de kaart, dus als je alles kopieert dan zal het wat sneller zijn.

Het ligt eraan welke prijs je wil uitgeven voor de kaart. En hoe groot je kaart nu is. 4-8GB lijkt me meestal meer dan voldoende.

Maar alles raakt een keer vol: ook de hele grote kaarten. Dus regelmatig naar de PC overhevelen is een must. Ik doe dat na elke shoot, dus het kaartje hoeft niet oneindig groot te zijn. Dat wil ik ook niet trouwens want 2000 foto's in 1 keer verwerken is een k-klus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding