Het zal niet veel verschil maken.

Het is in elk geval niet zo dat tijdens het opstarten dusdanig veel meer stroom wordt gebruikt, dat het zich loont, om een pc niet uit te zetten, als je hem na een tijdje weer moet gebruiken, om zodoende het opnieuw opstarten te omzeilen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zeer zeker, bijna elk elektrisch apparaat verbruikt bij het aanzetten c.q. opstarten meer energie dan de periode daar na. Hoeveel energie er daarna wordt verbruikt hangt af van de instellingen en in belangrijke mate hoe zwaar de processor wordt belast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zal zeker meer energie gebruiken. Harddisk is een stuk drukker dan anders en de processor idem. Maar zelfs als hij 2 keer zoveel gebruikt als 'normaal' dan gebruikt hij in 1 minuut opstarten net zoveel als bij 2 minuten normaal gebruik. Wat dat betreft kun je je peecee energietechnisch gezien al beter uitzetten als je hem een minuut of 3 niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij myth busters een keer gezien over gloeilampen, spaarlampen etc.
daar kwam uit dat als je de kamer voor 3 seconde verlaat het al beter was je lamp uit te zetten. zal hier net zo zijn.
ach ja het is wel zo makkelijk om je lampen aan te laten.
anders wordt het ook zo een disco in je huis. :P