Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om mijn playstation 3 wel met mijn thuisnetwerk te verbinden, zonder dat de ps3 toegang heeft naar het internet?

Ik gebruik de playstation 3 om films via het thuisnetwerk op te kijken. Nu wordt het wat vervelend dat de ps3 steeds een verbinding maakt met het gewone internet. Is er een manier om wel de connectie met het netwerk te behouden, zonder dat de ps3 naar buiten gaat, behalve dat ik in mijn router allerlei gekke regels moet instellen kan ik namelijk nergens in de ps3 zelf een instelling vinden.
Hebben jullie een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
702

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarom is het vervelend dat de PS3 verbinding maakt met het internet? Het zal in de toekomst meer en meer zo zijn, dat aparaten enkel werken als ze er een internetverbinding is. Je kunt de PS3 natuurlijk in een eigen netwerk stoppen, zonder internetverbinding (met een simpele switch of oude router zonder uplink), dan kan de PS3 geen verbinding met het internet maken en hoef je geen firewallrules op de router in te stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat erom dat ik een snellere en stabielere uitgaande verbinding wil houden voor computers welke op dat moment gebruik maken van het internet. De ps3 'neemt' vaak voorrang en zo schopt hij vaak de computers eraf. Dank voor je antwoord trouwens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haalt hij zoveel data binnen dat de rest geblokkeerd wordt? Draadloos of via kabel aangesloten? Draadloos kan ook aan je WiFi liggen, maar datatechnisch moet je gewoon met meerdere je internetverbinding kunnen delen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding