Wat is een multifunctionele kaartlezer?

Ik heb gisteren bij de wibra een kaartlezer usb 2.0 gekocht, en hij is geschikt voor SD/ MMC / RS-MMC SDHC.
Er zit geen gebruiksaanwijzing bij, en weet helemaal niet wat ik er mee kan doen, maar hij koste maar 1,50 en dacht altijd handig. Maar ik ben alles behalve technisch, en ben benieuwd wat ik ermee kan doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, 'altijd handig', de moeder aller miskopen. "Ik weet niet wat het is
Maar 'k wil het hebben
Ik denk dat het iets kan
Dus laat dat wát het kan
Dát doen voor mij
Ik weet niet wat het is
Maar het ziet er echt geweldig uit
Kopen!
En we zien wel waar het voor is" Acda en De Munnik: Wat ik zie moet ik hebben.

Het beste antwoord

Dat 'multifunctionele' slaat op het feit dat ie verschillende soorten kaartjes kan lezen. En wat je ermee kunt doen? Stop de USB-plug in je PC, dan kun je geheugenkaartjes lezen en beschrijven. En 1,50 is wel heel goedkoop!
escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

hiermee kun je diverse geheugenkaarten lezen.
Kaarten die je in fotocameras telefoons en computers o.a. kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kaartlezer heeft een kabeltje. Dat kabeltje stop je met de ene kant in een USB-aansluiting van je PC, en met de andere kant in je kaartlezer.

De kaartlezer heeft ook een aantal sleuven. Daar kun je die kaartjes indoen die in een digitaal fototoestel zitten, of in sommige mobiele telefoons.

De kaartlezer heet 'multifunctioneel' omdat je er een heleboel verschillende soorten kaartjes in kunt stoppen.

Stop je zo'n kaartje erin, dan zie je op je computer een 'verwijderbare schijf' (zo noemt Windows dat). Daarop zie je de inhoud van het kaartje dat je in de kaartlezer hebt gestopt.

Op die manier kun je foto's van je digitale camera naar je computer overzetten. Of informatie van het kaartje van je mobieltje naar je computer halen, of juist informatie van af je computer naar het kaartje van je mobieltje overzetten.
Cryofiel
13 jaar geleden
op de vraag: wat is het is al geantwoord dus wat je ermee kan:

Als je bijv. een camera, mobiele telefoon of spelcomputer hebt zit er (meestal) een kaartje in die kan je in dat apparaat van jou stoppen die dan op de PC hebt aangesloten en jou dingen die op het kaartje staan (foto's, muziek enz.) komen op jou PC tevoorschijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf heb de Zolid 52 in 1 card reader, en die leest behalve de meest uiteenlopende geheugenkaarten ook de simcard van de gsm en de opgeslagen sms,jes. Je kunt de uitgelezen informatie opslaan op jouw pc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarmee kan je die gespecificeerde soorten kaarten uitlezen op je computer. Deze wordt dan als een verwisselbare HDD gezien. Dus kan je de bestanden kopieren en plakken.

Gewoon de kaart is de specifieke plaats stoppen en hij zal door je pc als een HDD worden toegevoegd.