Mijn internetingang is van me laptop is stuk ik kan dus met die computer niet meer internetten wat kan ik doen?

Ik heb maar 1 ingang wie weet een oplossing? Behalve een nieuwe computer kopen dan...

Toegevoegd na 1 uur:
Ik zoek echt een manier via de kabel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe krijg je dat nou voor elkaar .
heb je aan de draad getrokken of iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er stuk? Ik heb ook een keer gehoord dat iemand zei dat die stuk was maar was gewoon een software probleem. Een betere omschrijving kan helpen.

Antwoorden (9)

Elke laptop heeft een wireless mogelijkheid. Ik zou de oplossing daar gaan zoeken.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet de oudere...echter dan kan een usb wireless uitkomst bieden (mits de usb wireless de geïnstalleerde OS versie ondersteund.)
via een USB stick gaan internetten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een USB draadloos netwerk adapter gebruiken. Wifi dus.

https://dynabyte.nl/artikel/7110614c90/Sitecom_Wireless_USB-adapter_54_G_WL-608_wit

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb je ook een draadloze router nodig thuis. Is wel net zo handig met een laptop. Want hoe onzinnig is het om een draadbare computer aan de kabel te houden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Draagbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via pcmcia of pcie sloten zijn er ook mogelijkheden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het onderdeel dat van jou kapot is heet: "8P8C modular jack". Er zijn heel veel verschillende modellen van.

Je kan contact opnemen met de technische support van jouw laptopfabrikant en vragen wat zo'n vervanging/reparatie kost.

Of je kan je laptop door een handig familielid laten openschroeven bepalen wat voor type jack jij hebt (shielded/unshielded, surface mount/through hole, afmeting, performance rating, met/zonder ledje) deze bestellen en erop laten solderen. Dat moet je niet zelf proberen. Misschien wil je laptopfabrikant wel vertellen welk type jack ze hebben gebruikt. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is dit iets?
http://discountoffice.nl/shop/p/d/sitecom-netwerkkabel-usb-20-40-meter/
is ook te gebruiken voor internet.
Dit kan je alleen den ik niet zo simpel aansluiten op je router. Misschien kan je dan beter dit gebruiken:
http://www.nextag.com/usb-to-rj45-adapter/stores-html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de meeste laptops heeft u een gleufje voor een kaart erin te stoppen, er bestaan netwerkkaarten zodat u nog altijd met de kabel kunt internetten. Hieronder ziet u een voorbeeld van zo'n kaart en de bijhorende site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor internet via een kabel op de laptop is dit de beste oplossing als je gewone plug defect is.

Toegevoegd na 1 minuut:
oops ik dacht dat ik reageerde op de bovenstaande
pcmcia kaartje
capthavoc
13 jaar geleden
Je kunt ipv mailtjes sturen ook weer eens ouderwets schrijven of bij mensen langs gaan. Geeft vaak leuke reacties. En daarnaast eens langs gaan bij een reparatiebedrijfje voor advies. zij kunnen precies zien wat de mogelijkheden zijn.