als ik mijn pc als mediaserver gebruik via mijn ps3 dan kan hij de verbinding de volgende dag niet weer vinden met miin pc. hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Welk programma gebruik je om je pc als mediaserver te laten draaien? Tversity of 'gewoon' de mediaplayer 10 welke in Windows zelf zit?
Deze programma's zijn namelijk iets ingewikkelder in te stellen om vlekkeloos te blijven communiceren met je ps3. (Ook om het feit dat je ps3 zich ten opzichte van je computer zich niet echt als een 'host' gedraagt, hierdoor kan het vaker voorkomen dat je verbinding hangt of gewoon niet opgezet wordt.)

Ik heb thuis na ongeveer dezelfde problemen als die jij aangeeft, 'Ps3 mediaserver' op de computer geinstalleerd. Het is een heel klein gratis programma welke eigenlijk zelf al de verbinding met je ps3 opzet en dit ook goed vast weet te houden.
Belangrijk is wel dat ik zorg dat mijn Playstation console zelf goed op de router/netwerk is aangesloten, dus eigenlijk het liefst bedraad. Zo ook voor je server-computer omdat je dan ook nog (720p)hd-films netjes kunt streamen zonder dat je haperingen hebt.

Als je dit programma al hebt dan is bovenstaande uitleg voor jou compleet overbodig ;) en zul je inderdaad je hele netwerk opbouw na moeten gaan kijken. Dus: Modem instellingen --> router instellingen en firewall --> 'server'-computer netwerwerkinstellingen en firewall en antivirus programma's(!) --> dan kijken of je ps3 netjes is ingesteld (staat bijvoorbeeld de UpNp aan(!).

Ergens in het bovenstaande rijtje hoeft maar één vinkje verkeerd te staan en dan werkt het niet goed.
Zoek en blijf proberen is mijn advies. Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Check ook even of er niet nog andere programma's of computers in huis (of mobieltjes en pda's) gebruik maken van je netwerk. Misschien dat je modem/router het op dat moment te druk heeft om elk apparaat van een connectie te voorzien. Als mijn vriendin met haar twee(!) laptops draadloos op internet zit kan ik het soms ook wel eens vergeten om nog een fatsoenlijke verbinding te hebben hihi!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk staat in je router aan dat de IP moet worden ververst om de zoveel tijd.
Zet dat uit en/of geef ze een vast IP adres.