Zullen computers in de toekomst vervangen worden door draagbare pda's?

Ik weet dat pda's al draagbaar zijn x3

Toegevoegd na 45 minuten:
Zoals ipads

Weet jij het antwoord?

/2500

Voor het computergebeuren 'onderweg' zeker, zoals ook mobiele telefoons steeds meer op kleine draagbare computers gaan lijken, en veel mensen inderdaad al een PDA hebben die steeds meer kan. Maar voor het serieuze werk, blijft het toch wel prettig een hanteerbaar formaat scherm en invoermogelijkheid (toetsenbord, muis) te hebben. Dus op de vaste werkplek maar ook voor het thuiscomputergebeuren zullen ze wel kleiner en compacter worden (denk aan de vele laptops), maar zeker niet al te veel in formaat meer inleveren, omdat het dan gewoon niet meer echt vlot doorwerkt. Ik zie me al een website ontwikkelen of een boekhouding bijwerken of correspondentie verzorgen op een minischermpje met minitoetsjes ; ik moet er niet aan denken. Anderzijds weet je nooit wat de toekomst gaat brengen en zouden muizen en toestenborden wel eens volledig overbodig kunnen worden door nieuwe ontwikkelingen op het gebied van stemsturing, virtuele toetsenborden, touchscreens, infraroodmetingen, weet ik weel, en kunnen we volstaan met een speciale bril met een microfoontje, ik noem maar iets. Maar dan is dus ook het ehel PDA-model overbodig.

Niet helemaal. Ik heb een mini-laptop. Leuk om mee te nemen, maar niet leuk om er alles op te doen. Dus ik hoop dat ik mijn PC met ergonomisch toetsenbord kan houden en ik heb een groot 24 inch beeldscherm gekocht, juist omdat ik die kleine schermpjes niet prettig vind. De ontwikkelingen op dat gebied gaan heel snel en zijn niet te voorzien. Maar er zal zeker veel meer keuze komen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100