Single sign-on betekent dat je één keer inlogt, en daarmee verschillende programma's die een inlog vereisen kunt benaderen.

Bijvoorbeeld: je start je computer op, logt in, en kunt zonder vaker je inloggegevens in te vullen bij je e-mail, bij de server van je werkgever, bij de klantendatabase, bij het programma voor je urenregistratie etc. Zonder single sign-on zou je voor al die programma's apart in moeten loggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klinkt gemakkelijker dan ik dacht ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de informatie Suzy

Andere antwoorden (2)

met 1 userid (useridentificatie) en 1 paswoord aanloggen op verschillende systemen/toepassingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SSO => Jouw windows/netwerk authenticatie wordt (automatisch) gebruikt voor andere applicaties waarvoor credentials benodigd zijn.