nieuwe computer opstarten voor de eerste keer?

als ik een nieuwe pc koop ,wat gaat er dan gebeuren als ik hem voor de eerste keer aanzet?
of moet ik iets doen?
groet van willem 89

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

de software zit meestal al zover voor geinstalleerd dat je alleen je naam ed moet opgeven en wachtwoorden aanmaken
je pc registeren op de website ed

let goed op dan want je zult de volkstammen te kost moeten geven die hun wachtwoord daarna opeens heel anders type dan ze dachten en weer compleet vast komen te zitten

Nog belangrijker is als de pc je vraag een fabrieksbackup te maken dat je dan eigenlijk meteen doet nog voordat je iets anders gaat doen
je heb iets van 3/4 lege dvd nodig
kijk even goed in je handleiding wat er staat over fabrieks backup
want zo'n backup kan je in de toekomst redden van een aardige geldaderlating als je het niet doet en de zaak is zodanig kapot dat je niet meer bij je standaard reparatie partitie kan

gewoon doen
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gewoon aanzetten. Het besturingssysteem is al voorgeïnstalleerd, de rest wijst zich vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb in januari een computer gekocht waarbij alles vanzelf ging. Je zet hem aan en eigenlijk zegt je scherm wat je moet doen. Het installeren van alle programma's begint vanzelf; En af en toe moet je wat voorwaarden doorlezen en ja of nee klikken. De weg wijst zich vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je deze gewoon in de winkel koop zonder hem samen te stellen dan hoef je alleen je tijdzone, naam, datum en eventueel een wachtwoord invullen als deze gewenst is.

Heb je hem echter zelf samengesteld op de website en dan een licentie erbij gekocht dan zou je hoogstens een CD erin moeten doen om bij de installatie te komen.

Dit is allemaal zo makkelijk mogelijk gemaakt voor de gebruiker en is niks om je zorgen over te maken.

Succes Willem!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U moet heel veel dingen instaleren dat kan ik je in ieder geval meegeven.