Kan ik binnen het Adobe CS5 pakket documenten/creaties aan elkaar binden als een soort boek? (Brochure)

Ik ben bezig om een brochure te creëren en elke pagina maak ik afzonderlijk, in Photoshop zelf.

Ik wil een beter overview hebben van mijn werk, het liefst dat ik zelfs pagina's direct naast elkaar kan hebben, zodat het net als een boek gaat lijken. Dit om de samenhang te bekijken en bewerken, of zelfs doorlopend naar de andere pagina.

Dus mijn vragen:
(hoe) kan ik een overview creëren van meerdere documenten/pagina's zodat het lijkt alsof ik een brochure heb.
- Dit binnen het Adobe CS5 Pakket. Het liefst om ze aan elkaar te linken. En als het zelfs even kan, een automatische update bij elke x dat ik opsla, zodat ik een apart bestand heb, waarin alle pagina's bij elkaar zitten.

2. Hierboven al beschreven, pagina's naast elkaar zien. Links en rechts. Ik maak elke pagina afzonderlijk(A4). Is er een manier om dit naast elkaar te leggen, direct naast elkaar, zonder document scheidingsrand, of kan ik beter een A3 formaat gebruiken en daar linker en rechter pagina op creëren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik zou gewoon indesign gebruiken en daar de gemaakte pagina's met de knop "place" toevoegen. Elke keer als je een werk af hebt gewoon toegen. Met indesign van adobe kan je zelfs beslissen of pagina's naast elkaar of onder elkaar komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Photoshop is weliswaar een briljant programma, maar een brochure kan je echt beter maken in Indesign. Hierin kan je de pagina's direct opmaken en heb je een perfect overzicht van het totaal. Het nadeel van photoshop is dat het een "pixel" programma is en geen vector programma. Dit betekent dat als je een pagina gaat vergroten, de letters blokkerig gaan worden; dit in tegenstelling tot indesign.
In indesign werk je met een spread. Dat wil zeggen dat je de pagina's met twee ( of meer al naar gelang je het instelt) naast elkaar ziet zoals je dit in werkelijkheid ook zou zien als het is afgedrukt.
Zeker de moeite waard om je eens in te verdiepen.

Suc6