Wel als je iets opgeslagen moet hebben, maar anders sluit Windows ze zelf voor je af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je de pc afsluit zoals je hem hoort af te sluiten, dan sluit de pc zelf netjes alle programma's af.

Ikzelf gebruik meestal de knop op het keyboard om af te sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is niet nodig. Zorg er wel voor dat je alle bestanden die je open hebt staan hebt opgeslagen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het afsluiten van Windows is een complex proces. Indien er nog programma’s actief zijn, verschijnen er allerlei waarschuwingsvensters om deze eerst af te sluiten. Om nu de pc sneller te laten afsluiten, gaat je als volgt te werk:

Eerst en vooral zorg ervoor dat de nodige Autosave functies in de programma's geactiveerd zijn.
Dat kan als volgt:
Klik op Start >> Uitvoeren en tik in het venster Regedit.
Dubbelklik nu HKEY_ CURRENT_USER > Control Panel > Desktop.
Klik met de rechtermuisknop op End Tasks.
Via Wijzigen kan je nu de waarde van 0 naar 1 veranderen.
Op die manier zal Windows alle openstaande programma's automatisch afsluiten tijdens de afsluitprocedure.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet goed voor de software om abrupt afgesloten te worden. De gevolgen kunnen zijn:
- het programma loopt vast en dien je na lang wachten alsnog handmatig af te sluiten.
- het programma van bijv. het werk blijft ingelogd doordat je de sessie abrupt hebt afgesloten.
- Als iemand je historie opent dan kan het soms zijn dat je nog steeds ingelogd bent (de kans is klein, maar wel aanwezig)
- Het programma kan de eerstvolgende keer bij het opstarten een foutmelding geven.

Kortom, alles gewoon even snel afsluiten, want het is soms echt nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is niet nodig maar het internet wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo dat?