Waarom zou ik SharePoint aankopen?

Wat is er nu zo speciaal en SharePoint?
Emails chekken? Exchange kan dat ook

Word bestanden sharen? Kan met gewone sharetoepassingen gratis?

Kan ermee nu iemand uitleggen waarom bedrijven zoveel geld instoppen in SharePoint? Wat zie ik door het hoofd?

Toegevoegd na 1 dag:
Om hatelijk te doen ;-b. Als je SharePoint gebruikt voor externe toepassingen kost dit u in de 32 000 euro. mnja, liever een gewoone Sharefolder aanmaken, toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om hatelijk te doen, als jij voor 32.000 euro kunt bouwen wat SharePoint allemaal standaard biedt, moet je dat zeker doen. Anders moet je de antwoorden lezen en nadenken over wat we zeggen. Om hatelijk te blijven doen, kun jij met je foldershare zoeken in Word, Excel, PDF en nog meer andere bestanden? Kun je dan zoeken op bepaalde worden of de KLANK van een bepaald woord? Om nog meer hatelijk te doen, ik denk dat je een heel slecht cijfer krijgt van je docent als je met het antwoord komt dat je net zo goed een foldershare kunt aanmaken, dan dat je 32.000 euro uitgeeft voor een pakket waar Microsoft met enkele honderden mensen aan heeft gewerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is juist het hatelijke ;-b. Hij vind Sharefolder beter

Het beste antwoord

SharePoint kan binnen organisaties gebruikt worden om projecten met elkaar te delen en workflow aan documenten toe te kennen. Alle medewerkers die bij het project betrokken zijn, kunnen, ongeacht hun lokatie, bij alle projectdocumentatie, en als het netjes ingericht is, is ook de status van de documenten bekend. Dit houdt wel in dat er iemand moet zijn die verstand heeft van het inrichten van projectruimten.

Het is ook mogelijk een structuur in te richten waarbij je bepaalde groepen gebruikers bepaalde rechten geeft, zoals b.v. het projectteam mag alle documenten bekijken, de eindgebruikers alleen de definitieve documenten en producten.

In mijn werkpraktijk wordt het gebruikt om een platform te bieden voor projecten die landelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"In mijn werkpraktijk wordt het gebruikt om een platform te bieden voor projecten die landelijk zijn." Wat gebruikt u dan het meest in uw bedrijf i.v.m. SharePoint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Projectruimtes op intranet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou u SharePoint kunnen gebruiken als website?

Andere antwoorden (2)

SharePoint is een platform van Microsoft dat dient als een raamwerk voor het opzetten van een website voor informatie-uitwisseling en online samenwerking binnen een groep of organisatie, zoals dat vaak op een intranet gebeurt. Een belangrijk concept daarbij zijn de libraries waar documenten kunnen worden opgeslagen. De opgeslagen documenten kunnen verrijkt worden met metadata die aan een document zijn gekoppeld en libraries kunnen versiebeheer hebben. Niet alleen MS Officedocumenten kunnen worden opgeslagen in SharePoint, maar in feite ieder digitaal object. Andere functionaliteiten die in SharePoint bestaan voor het uitwisselen van informatie zijn onder andere fora, enquêtes, taken, agenda's. Doel is hier bij dat informatie op de juiste manier met de juiste persoon gedeeld kan worden. Gebruikers hoeven geen lange opleidingstrajecten in te gaan. Het gebruik van SharePoint is immers gebaseerd op Windows-gebruik. Microsoft SharePoint integreert gemakkelijk met Windows Servers en andere platforms. SharePoint laat zich snel implementeren binnen een bestaande infrastructuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en waarom zou u daarvoor 3500 euro aan uitgeven? ;-b alvast bedankt voor het antwoord, maar de jury is lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, er moet eerst wel een behoefte zijn. Uit welke requirements komt Sharepoint voort. Wat is de reden dat je er naar kijkt. Wil je een collaboration platform? Of een intranet. Ect. Als we dat helder hebben kunnen we kijken of het ergens op aansluit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is eigenlijk voor mijn eindwerk, zowel intern als extern ben ik voorbereid in SharePoint. Maar de Docent vraagt al een heletijd wat er precies goed aan is aan SharePoint. Ik vertel de hele trallallaa, maar het is niet genoeg zegt hij, dus daarom heb ik een vraag op goeievraag.nl gezet. Tot nu toe zie ik geen klaarte ;-)
rose
13 jaar geleden
Waarom vermeld je je bron niet?
SharePoint is een platform, dat schaf je aan als je het nodig hebt.

De naam van SharePoint zegt het al, het is een platform wat centraal binnen je bedrijf aanwezig is om te delen en te collaboreren. Mooi woord om dingen te delen en samen aan te werken.

Standaard biedt SharePoint mogelijkheden om documenten in Word en Excel te delen en te bewerken, maar het is een platform waar oneindig op uitgebreid kan worden. Daarnaast kan het gekoppeld worden aan je bestaande infrastructuur, zodat je bijvoorbeeld folders (waar sinds jaar en dag documenten staan) kunt indexeren en terug kunt vinden in SharePoint. Ook andere databases kun je 'eenvoudig' koppelen als bedrijf waardoor je informatie kunt ontsluiten in SharePoint.

Waarom zou je het willen kopen? Om de redenen die ik boven noem. Omdat je iets dergelijks nodig hebt en voor een specifiek platform gaat.