Hoe zorg ik ervoor dat mijn telefoon opladen sneller gaat via de pc?

Mijn telefoon is op het moment 17% en het duurt 6 uur om op te laden (ik heb de samsung a51, dus ik heb ook de ''snel laden'' functie.) Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling zo lang. Hoe kan ik dit oplossen. Hieronder ziet u mijn specificaties van mijn pc.

Picture for question
2.3K
BonBonvanJohn
een jaar geleden
Om een beeld te geven; De goedkoopste (standaard) laders die je bij je telefoon krijgt leveren 5watt/1 ampere. Daarmee duurt volledig opladen zo'n 5 uur. Een USB 3 aansluiting van computer zit daar gemiddeld nog onder. In principe geldt, hoe hoger de wattage/ampere hoe sneller het laden gaat. Je moet wel opletten wat de accu van je telefoon aankan. Sommige snelladers zijn alleen geschikt voor tablets of laptops. Ook niet iedere kabel is geschikt. Met een niet geschikte kabel zal het laden ook trager gaan.

Antwoorden (1)

Snel laden werkt alleen met een speciale snellader en geschikte kabel. De usb-poort van je pc is niet geschikt voor snelladen.

Zorg dat de kabel goed in de oplader en in de telefoon zit. Zorg dat je telefoon snelladen heeft ingeschakeld (via instellingen > batterij)
een jaar geleden