Hoe krijg ik in een word document invoervelden door met tabs door het formulier te gaan?

Ik moet contracten maken. Nu heb ik een format. Ik wil alleen diverse invoervelden invoegen waar ik naw op weg kan schrijven en dmv het geven van tabs door het formulier.
In het formulier mag niets gewijzigd worden. Ik krijg het niet voor elkaar, kan niet dmv tabs door het formulier en ik blijf te tekst verder aan te kunnen passen.

Help!!
Via Google vindt ik het niet.
Wel geprobeerd maar het lukt mij niet..

2.4K

Antwoorden (1)

Wat ik zou doen:
- maak afbeeldingen van de teksten die niet gewijzigd mogen worden, bijvoorbeeld via https://wordtojpeg.com/nl/.
- zet de afbeeldingen in het document en plaats een tabel voor de invoervelden die wel gewijzigd mogen worden.
Een andere methode staat hier beschreven:
https://www.howtogeek.com/398308/how-to-make-word-documents-fillable-but-not-editable/
Daarbij maak je gebruik van de Ontwikkelaarsoptie van Word: 'Bewerken beperken' in de groep 'Beschermen'
Toegevoegd op 03 mei 2022 12:29: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV
een jaar geleden
Jolanda1977
een jaar geleden
Ik werk via ontwikkelaar. Met F11 kom ik netjes op de invulvelden.
Echter het document beveiligen lukt niet. Bewerken en beperken heb ik optie 2 aangevinkt, ik sla op maar kan nog steeds alle teksten aanpassen wat ik dus niet wil.
SimonV
een jaar geleden
Heb je 3 (Start Enforcement) ook aangevinkt?