Wat kan de reden zijn dat mijn printer CANON6151 niet meer afdrukt (zie beschrijving)?

Mijn printer drukt plots niet meer af. Kopiëren enz. doet hij nog wel, er is ook voldoende inkt aanwezig.
Het icoontje van de printer is zichtbaar op mijn laptop, dus de connectie met mijn laptop is er. Dus ik neem aan dat het iets in mijn laptop is?
Want ik heb de handleiding van CANON6151 bekeken, en geen van de problemen die er beschreven worden waardoor de printer niet meer zou afdrukken, bestaat. Ik heb ook de probleemoplossing van mijn laptop toegepast, daar was eerst sprake dat een document in de wachtrij zou belemmeren dat er geprint wordt. Maar ook na verwijdering van alle documenten in de wachtrij en de opdracht terug geven, werd er niet geprint.
En natuurlijk zat ik gisteren met een dringende printopdracht, die ik niet kunnen doen heb heel vervelend.
Wat kan het nog zijn waardoor die printer niet print? Ik moet deze avond opnieuw printen dus het is relatief dringend dat de printer werkt. Dankjewel voor alle tips.

Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Inkt voldoende zeg je?
Print je weinig dan is de kans op verstopte spuitkoppen al heb je genoeg inkt zeg je.
Epson en Canon printen heel mooi maar asl de spuitkoppen verstopt/uitgedroogd zijn door te weing printen ben je de klos.
Reinigen met het meegeleverde software kan helpen maar als het daarmee niet lunt zou je nog lauw water en wattenstaafjes kunnen proberen.
Ook als dat niet meer werkt dan wordt het een duur geintje.
Printkop laten vervangen 2 jaar geleden van een Canon, onder extra betaalde garantie vervangen, wat gezien de bijgeleverde rekening bijna net zo duur was als een nieuwe printer.
Na een klein jaar weer hetzelfde euvel, vanaf toen een HP en nergens meer last van.

Het beste antwoord

Hopelijk werkt dit:

A. Print Spooler stoppen
1. Druk op de toetscombinatie: Windowstoets + R
2. Typ in: services.msc en druk op de enter-toets
3. Zoek in de lijst naar: Print Spooler en dubbelklik daarna op: Print Spooler en klik op: Stoppen, daarna: OK

B. Alle printtaken verwijderen
4. Sleep de muis over, neem de navolgende regel over ( kopieren , = Ctrl + C ), tussen de 2 lijnen :

----------------------------------------------------------------------------
%windir%\System32\spool\PRINTERS
----------------------------------------------------------------------------

6. Druk op de toetscombinatie: Windowstoets + E
7. Bovenaan in de Windows Verkenner ziet U een regel staan met: Deze pc
8. Maak deze regel leeg en plak de regel ( hierboven tussen de 2 lijnen in ) d.m.v. Ctrl + V ( = Plakken ) in de Windows Verkenner
9. Druk op de Enter-toets.
10. De meeste computergebruikers komen nu terecht in de map: C:\Windows\System32\spool\PRINTERS
11. U krijgt mogelijk een vraag: U hebt momenteel geen toegang tot deze map, klik op de knop: Doorgaan
12. De map van de Printerspooler opent zich. Hierin staan alle nog af te drukken bestanden voor de printer
13. Verwijder ALLE bestanden welke U ziet in deze map, alle bestanden verwijderen zal niet bij iedereen altijd direkt lukken!
14. Als U 1 of meer bestanden NIET kunt verwijderen, herstart dan de computer en voer de opdrachten 1 t/m 13 hierboven opnieuw uit.

C. Print Spooler starten
15. Druk op de toetscombinatie: Windowstoets + R
16. Typ in: services.msc en druk op de enter-toets
17. Zoek in de lijst naar: Print Spooler en dubbelklik daarna op: Print Spooler en klik op: Starten, daarna: OK
18. De printerbuffer is nu geheel leeg, nu zou U weer moeten kunnen afdrukken naar uw printer.

Als dit niet gewerkt heeft: de printer uitzetten en na een minuut aanzetten. Vervolgens de laptop opnieuw opstarten.
.
De oorzaak van het probleem is dus wellicht dat er een document in de printerbuffer zit dat niet getoond wordt.
.
PS.
P.S. Printer uitzetten= de stekker uit het stopcontact halen. En reset de printer: (Setup) op het HOME-scherm en selecteer Instellingen (Settings) - Apparaatinstellingen (Device settings) - Instelling herstellen (Reset settings) - Alles herstellen (Reset all) - Ja (Yes).
Toegevoegd op 28 april 2022 07:25: tekst
SimonV
een jaar geleden
liveisgreat
een jaar geleden
Ik heb de hele lijst van stappen doorgenomen. Dat hielp niet.
Dan de instellingen van de laptop geopend, de printer stond niet in de lijst. Ik kreeg op een bepaald moment de melding dat Microsoft IPP Class Driver mijn standaardprinter was. Uiteindelijk lukte het me de canon in de rij te krijgen. Maar nog steeds geen mogelijkheid om te printen.
Ik heb de canon dan verwijderd, met de gedachte hem terug te installeren. Dat lukt echter niet. Ttz ik krijg nu de melding dat printer canon TS5600 series niet bestaat op mijn computer. Pfff.
SimonV
een jaar geleden
Wat een ellende. Heb je de Installatie zo gedaan:
https://ij.manual.canon/ij/webmanual/WebPortal/PTL/ptl-setup.html?lng=nl&type=setup&mdl=ts6151&area=eu&os=w
Zie video:
https://www.youtube.com/embed/videoseries?list=PL-_444J_hTGmAVkZeppZcGb-53yjP5Xuj
liveisgreat
een jaar geleden
gelukt! dankjewel