is http://www.nikebrandstore.com/ betrouwbaar?

ik wou er namelijk schoenen kopen, maar ik weet net of dit hier wel betrouwbaar is....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Kijken of een site betrouwbaar is doe je via de link in de bron. Verder moet je kijken of de prijzen (ongeveer) overeen komen met de normale prijs. Als iets te leuk om waar te zijn lijkt, is het dat vaak ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je wilt weten of een online shop betrouwbaar is, kan je dit controleren door een aantal factoren;

- Als het binnen Nederland is:
- Als de online shop binnen Nederland bevindt, dan heb je vaak de mogelijkheid om met iDeal te betalen. iDeal is niet alleen heel handig, maar geeft de koper ook een zekerheid door dat de bankgegevens met elkaar uitgewisseld wordt.
- Soms heb je de optie om te betalen onder rembours, dit is handig als je een grote hoeveelheid of een aankoop doet dat nogal duur is.

- Als het buiten Nederland is:
- Als de online shop buiten Nederland bevindt en internationaal producten opstuurt, dan heb je vaak de mogelijkheid om met een creditcard te betalen. Als de verkoper dit aanbiedt, dan is de kans vaak groot dat je niet met een oplichter te maken hebt. Wanneer je met je creditcard online betaalt en wordt opgelicht, dan zal de creditcard maatschappij je je aankoopbedrag terug geven en verhalen zij het geld weer bij de verkoper. Dit geeft vaak zoveel moeite en ellende bij oplichters dat ze ervoor kiezen om deze service, creditcard, niet aan te bieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt overwegen om een test-bestelling te doen met een prepaid creditcard. Je koopt dan iets van een paar dollar om te kijken of het aankomt. Als het niet aankomt en je hebt een prepaid creditcard gebruikt dan loop je financieel gezien weinig risico.