Kan de beheerder van de Chrome cast de geschiedenis zien?

Ik heb perongeluk een YouTube filmpje op Chrome cast aangezet. (Niemand heeft het direct gezien), maar kan de beheerder zien wat er allemaal via Chrome cast bekeken is? En kan ik dat achteraf nog via YouTube onzichtbaar maken?

2 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (1)

Nee.
De Chromecast zelf slaat geen historisch logboek of record op van wat er op het apparaat is afgespeeld. U hoeft zich geen zorgen te maken dat iemand kan zien wat u aan het doen was.
Als u bijvoorbeeld een video cast vanuit de Chrome-browser naar uw slaapkamer-tv en vervolgens de video uitschakelt en loskoppelt van de Chromecast, kan iemand die de Chromecast gebruikt niet zien wat u aan het kijken was.
Het is echter belangrijk om te onthouden dat, afhankelijk van het apparaat waarmee u de casting hebt gedaan, de geschiedenis mogelijk beschikbaar is op dat apparaat. Als iemand uw computer doorzoekt en de Chrome-geschiedenis bekijkt (ervan uitgaande dat deze niet is gewist), is het overduidelijk welke website u bezocht toen u de casting deed. Hieronder volgen enkele tips om dat te verhelpen:
https://www.lifewire.com/chromecast-viewing-history-5189258
SimonV