mijn videokaart ventilatie pieptweet iemand hoe ik dit op kan lossen?

lieve mensen,
mijn videokaart ventilatie piept als ik hem met mijn handen tegen hou dan stopt het gepiep
weet iemand hoe ik dit kan oplossen? het gaat om de geforce rtx 3060Ti
geluid is erg storend
hoor graag van jullie :)

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Je kunt bij de Action een bus lucht kopen en daarmee de geluidkaartfan schoon blazen.
Ik doe dat eens per 3 maanden en neem gelijk de koelribben bij de processor e.d. mee wat in een pc kast zit.

Antwoorden (1)

Soms zit er een vuiltje of stof in de fan. Dat schoonmaken helpt dan. Maar meestal is het lager versleten. Een nieuwe fan is dan de enige oplossing.
Ozewiezewozewiezewallakristallix