Kan je met Windows server je bestanden van overal benaderen?

Hey ik heb Windows server 2016 en zou eens willen weten of je met Windows server een fileserver kan hosten zodat je van waar je ook bent op je pc/smartphone naar fotos,bestanden,… kan zien en er ook bestanden en fotos enzovoort kan in zetten en verwijderen.

Maar gelieve niets met een vm ware zoals owcloud enz.
Is dit gratis mogelijk?
Zoja hoe

2.1K

Antwoorden (2)

Kan dat ? Ja dat kan !
Heb je er enige kennis voor nodig om dat (veilig) te doen ? Ja ook !
Begin hier niet met te weinig kennis aan ! Met weinig kennis is een cloud-oplossing echt een stuk verstandiger.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Gebruik de ingebouwde feature van Windows 2016 server die WebDAV heet, de authenticatie even instellen, en je hebt een fileserver die je vanaf elk platform wereldwijd kan benaderen.
Zie bron voor meer info hoe dit op te zetten.
2 jaar geleden
emiel2006
2 jaar geleden
Ga ik eens bekijken!
Griffin
2 jaar geleden
@emiel: Niet gelukt zeker?