Hoe kan ik een zeer zwaar bestand downloaden?

Ik moet voor school een programma downloaden. Het heeft een grootte van 3 GB. Er is nog genoeg ruimte over op mijn computer dus dat is het probleem niet. maar iedere keer als ik het probeer te downloaden gaat het zeer traag ( er staat nog 7 uur en zelfs tot 3 dagen) en na een tijd verschijnt er foutmelding. hoe kan ik dit programma toch downloaden?
Ik heb dit echt dringend nodig.

1.9K
Ritsuka
2 jaar geleden
Waar download je het van? Hoe snel is je internet?
crispy
2 jaar geleden
Ga met je laptop naar een plek waar snel internet is en maak dan een bekabelde verbinding want dat is sneller dan WiFi.
zorg dat je de disk gedefragmenteerd hebt. Want als er duizenden kleine plekjes beschikbaar zijn is dat veel minder efficient dan als er 1 grote plek beschikbaar is.
LeonardN
2 jaar geleden
"zeer zwaar bestand"
"Het heeft een grootte van 3 GB."
:D
Als dat uren of dagen duurt heb je een brakke verbinding.
Met een 100Mbit verbinding is dat ~4 minuten. Check je snelheid eens op:
https://www.speedtest.net
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Makkelijk he, van school moet ik....moeten is dwang en ik zou zeggen laat de school er lekker zelf voor zorgen.
Ik weet niet om welk programma het gaat en waar jij het vandaan moet halen maar dit is zeker niet op de website van de fabrikant maar op een dubieus iets?
3 GB moet je zeker binnen een uur binnen kunnen halen, met wi-fi kun je inderdaad wel gaan spijbelen want daar gaat veel meer tijd in zitten.
Griffin
2 jaar geleden
Rar dat bestand gewoon in kleine stukken, en als je alles kleine stukken binnen hebt dan unrar je dat weer tot een zeer zwaar bestand.

Antwoorden (2)

Laten we vooropstellen dat 3GB GEEN zwaar bestand is te zien in deze tijd met deze internetsnelheden.
Met een 100Mbit verbinding zou dat nog geen 5 minuten moeten duren. Met 20Mbit nog geen 25 minuten.
Als het dus lang duurt zal je moeten kijken wat je downloadsnelheid is, en hoe je die kan verbeteren.
Als je een laptop gebruikt op Wi-Fi, ga dan dichter bij de router zitten, of nog beter gebruik een ethernetkabel en sluit die direct op je router en laptop aan.
Plaatje bij antwoord
2 jaar geleden
jamies
2 jaar geleden
Ik gebruik mijn PC en die is al verbonden met een ethernetkabel.
LeonardN
2 jaar geleden
Wat zegt
https://www.speedtest.net
?
Griffin
2 jaar geleden
@LeonardN Je vergelijking loopt een beetje mank, je mag als downloader 100Mbit of zelfs 1Gbit aan bandbreedte bezitten, maar de "andere" kant moet ook de capaciteit hebben om het te kunnen leveren, bestanden uit voormalig Sovjet Unie, of elk willekeurig land in Afrika gaat niet zo rap dan wanneer je iets uit de USA downloadt. Dus hoelang iets duurt hangt ook af van de verzendende partij... P.S Goede suggestie en min op mijn antwoord, want die sloeg inderdaad nergens op, ik zat met de gedachten dat het bestand vanaf de school moest worden gedownloaded.
De enige keer dat dit mij gebeurde is toen een hacker meelifte met mijn WiFi-verbinding.
(Bleek uiteindelijk aan een fout bij Ziggo te liggen, die hebben het modem toen op afstand hersteld).
Verander dus het wachtwoord van je modem en check voor de zekerheid met Malwarebytes op malware:
https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/

Het kan ook aan de bandbreedte of een storing van de betreffende website liggen. Vraag je medescholieren of ze hier ook last van hebben. Eventueel iemand je het bestand via TransferXL mailen.
https://www.transferxl.com/be/
SimonV