Kan ik wifi versterker aansluiten op experia box 10a?

Ik wil betere wifi boven op mijn kamer en ethernet kabel, maar ik heb glasvezel. Kan ik deze wifi versterker aansluiten op mijn Experia box 10a?

https://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-wpa4220-av600-wifi-powerline/9200000018268307/?s2a=#productTitle

Ik wil namelijk ethernetkabel op pc aansluiten en dat kan via deze wifi versterker.
Andere suggesties om ethernet kabel te krijgen op mijn kamer kan ook!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, je kunt powerlines aansluiten op de Experia box. Je sluit een deel van de powerlines direct aan op 1 van de 3 ethernet (de gele) poorten van je Experia, het andere deel gaat in het stopcontact boven in de kamer. Let er wel op dat je een model koopt (die in de link zijn behoorlijk oude modellen) die 5Ghz Wifi ondersteunt, want dat doen niet alle 3 de modellen. 5Gzh wifi wordt door steeds meer apparaten ondersteunt. Een erg goed merk powerlines is Devolo, ook heel goed gebruikt op MP te koop.
je kunt ook nog kijken of er loze leidingen lopen naar de kamer boven, dan is een directe ethernetkabel naar boven natuurlijk nog veel beter. Eenmaal boven met de ethernetkabel kun je een accesspoint voor wifi aansluiten.
Toegevoegd op 28 maart 2021 11:53: tekst
paulus811
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor het antwoordt ik neem denk ik de WPA4220KIT
paulus811
3 jaar geleden
Je mag natuurlijk kopen wat je wilt, maar ik zou deze niet nemen. Zoals gezegd ondersteunt deze niet de 5Ghz band en vind je in de handleiding instructies tot Window8. Of het met hogere versies van Windows werkt is dus de vraag (zal wel, maar er staat niets in de handleding). Deze powerlines zijn uit 2013 en daarmee inmiddels behoorlijk verouderd.Ik zou eerder gaan voor de TP-Link TL-WPA8631P. Die ondersteunt wel 5Ghz band, heeft veel snellere wifi en geintegreerd stopcontact, dat laatste is reuze handig omdat een powerline adapter vaak 2 stopcontacten afdekt.
LeonardN
3 jaar geleden
"en vind je in de handleiding instructies tot Window8. Of het met hogere versies van Windows werkt is dus de vraag"
Dat is niet de vraag. Netwerkapparatuur die je niet in de PC stopt (via USB of PCIe) is in de regel niet afhankelijk van OS of OS-versie. "maar er staat niets in de handleding"
Dat de handleiding tot Windows 8 gaat is enkel de praktische uitkomst van het feit dat PLA-set uit 2013 komt en er toen nog geen hogere Windowsversie was.
paulus811
3 jaar geleden
@LeonardN, je kunt er natuurlijk een sport van maken om ieder antwoord te fileren, maar mijn ervaring is dat het OS er wel degelijk toe doet. Powerlines worden namelijk vaak geconfigureerd met software van de betreffende fabrikant en dan is het OS wel degelijk van belang. Dat er niets over hogere versies dan W8 in de handleiding staat was slechts een argument om aan te tonen dat deze set verouderd is. Maar kom vooral met een beter antwoord zou ik zeggen.