Kan ik wifi versterker aansluiten op experia box 10a?

Ik wil betere wifi boven op mijn kamer en ethernet kabel, maar ik heb glasvezel. Kan ik deze wifi versterker aansluiten op mijn Experia box 10a?

https://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-wpa4220-av600-wifi-powerline/9200000018268307/?s2a=#productTitle

Ik wil namelijk ethernetkabel op pc aansluiten en dat kan via deze wifi versterker.
Andere suggesties om ethernet kabel te krijgen op mijn kamer kan ook!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, je kunt powerlines aansluiten op de Experia box. Je sluit een deel van de powerlines direct aan op 1 van de 3 ethernet (de gele) poorten van je Experia, het andere deel gaat in het stopcontact boven in de kamer. Let er wel op dat je een model koopt (die in de link zijn behoorlijk oude modellen) die 5Ghz Wifi ondersteunt, want dat doen niet alle 3 de modellen. 5Gzh wifi wordt door steeds meer apparaten ondersteunt. Een erg goed merk powerlines is Devolo, ook heel goed gebruikt op MP te koop. je kunt ook nog kijken of er loze leidingen lopen naar de kamer boven, dan is een directe ethernetkabel naar boven natuurlijk nog veel beter. Eenmaal boven met de ethernetkabel kun je een accesspoint voor wifi aansluiten.

Toegevoegd op 28 maart 2021 11:53: tekst

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100