Hoe moet u een replicatie doen tussen twee dc’s?

Toegevoegd na 5 minuten:
Het is voor op de Windows Server 2003, ik zou graag één domaincontroller hebben + een second domain controller. zodat de ene uitvalt, de ander AD-imegrated is.

Toegevoegd na 6 minuten:
zodat de ene uitvalt, dat de ander nog Ad-imegrated is. ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Domain controllers? en Welke software pus versie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou hier het antwoord op moeten weten. Vorig jaar nog uitgelegd gekregen op school. Dom dat ik het niet meer weet maar zal eens zoeken in _het_ boek. Mocht ik vergeten te antwoorden en reageert er niemand met een goed antwoord, moet je even een berichtje sturen.

Het beste antwoord

Het grote boek erbij gepakt. Hier alvast de stappen. Mocht dit niet duidelijk zijn, zou ik ze kunnen inscannen. Het is voor school dus sommige namen van bijvoorbeeld de server zijn dus anders.

in dit practicum:
promoveert u member server 2 tot DC
Laat u server 2 herstarten

voor dit practicum heeft u nodig:
server 1 en 2
tijd: 30 minuten

1: log via beide servers in als administrator
server 2 promoveren tot DC
2: Start op server 2 dcpromo.exe (run-box)
Klik next > bij welkomstvenster
3: klik next
4: selecteer additional domain controller for an existing domain
klik next >
naam en wachtwoord zijn nodig en ook moet duidelijk worden in welk domein het moet komen.
daarom verschijnt het volgende venster
5: typ uw username, password en domain in.
in het wizardvenster additional domain controller moet u ook nog de dns naam invoeren van het domein waar deze machine als additional dc moet gaan werken.
6: controlleer of in het testvak domain name de juiste domeinnaam staat
klik next
accepteer de voorstellen in het wizardvenster database and log folders.
klik next
accepteer de voorgestelde plaats in het wizardvenster sharde system volume
klik next
typ en bevestig uw administrator password voor de directory services restore mode.
gebruik altijd hetzelfde pass word als voor dc 1
klik next
controller de instellingen in het samenvastingsvenster summary
klik next
server 2 word geconfigureerd als dc daarna word ad vanaf server 1 gerepliceerd
na het configureren verschijnt het slotvenster van de wizard.
7: klik finish
herstarten.
ook deze ingreep is zo drastisch dat de machine herstart omet worden
8: herstart server 2
test of het inloggen in domein correct verloopt
u heeft nu twee dc in uw domein
9: sluit op beide servers alle vensters

extra uitleg:
twee dc's in het domein
we hebben nu twee dc's in het domein (domeinnaam) we bestuderen weer de overeenkomsten en verschillen
verder weet u dat er binnen een site regelmatig gerepliceerd wordt om AD op alle DC's gelijk te houden. Toch is het handig om in bijzondere gevallen op een DC het replicatieproces te kunnen forceren.

Sorry voor de typfouten.
Hopelijk is het zo duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij wordt mijn nummer één, voor ik het aanvink zou ik graag eens weten: dus één domein de dcpromo aanmaken voor een nieuw domein aan te maken en de tweede domein als second domain plaatsen? Moet je dan ook de second domein inbrengen in uw dcpromo domain? Als je snapt wat ik bedoel tenminste ;-b
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al 1 DC?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de informatie, ben erdoor voor mijn examen ;-b