Is de gamingkwaliteit hetzelfde als je via je laptop gaat gamen op een monitor?

ik wil binnenkort graag een monitor gaan kopen. ik wil die gebruiken voor school, netflix en ook minecraft. ik heb op dit moment tijdens minecraft altijd veel last van vertraging. ik vraag me af als ik mijn laptop op een monitor zou aansluiten ik dan nog steeds de vertraging heb of dat ik dan een andere kwaliteit heb. ik wil deze monitor gaan kopen: https://www.coolblue.nl/product/853580/samsung-ls24r650.html#product-information
hopelijk kan iemand mij helpen!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

De vertraging zit 'm bij een laptop niet in het scherm, maar in de magere uitrusting, denk hierbij aan weinig RAM en een povere grafische chip. Een grafische kaart in een high-end PC is tegenwoordig groter dan het hele moederboard van een laptop. Een hoop rekenkracht in CPU & GPU gaat gepaard met een hoop warmte ontwikkeling waar een laptop helemaal niet op toegerust is, kijk maar naar het Macbook Pro debacle met de i9, die kan gewoon de warmte niet kwijt zodat deze lager moet klokken, een hoop mensen zijn hier teleurgesteld over. Dus vergeet de aanschaf van die monitor, het is zinloos. Beter is om meer RAM er in te zetten voor dat geld, want één van de redenen dat Minicraft lagged is bij een gebrek aan RAM, en vermijdt Wifi.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Griffin Oke dankjewel! Dat heeft me heel erg geholpen. Weet je misschien of of de monitor waarvan ik het linkje al had gestuurd. Goed genoeg is voor Netflix en school? En misschien om eventueel later een PlayStation op aan te sluiten? Ik weet namelijk echt helemaal niks van monitoren enz
Griffin
3 jaar geleden
24" is een beetje klein naar mijn smaak, maar de reviews zijn goed.