Hoe rekent Google Drive het verbruik van je opslagruimte?

Ik ben vertelcoach (als vrijwilliger, naast mijn job dus), wat betekent dat ik zelf mensen coach maar ook feedback geef op verhalen die door mijn collega's zijn gecoacht. het vervelende is nu dat ik, om die verhalen te beluisteren, deze altijd moet downloaden naar Google Drive, anders lukt het niet. Google Drive geeft aan dat ik 88% van mijn downloadruimte bereikt heb. Nu krijg ik natuurlijk geen vergoeding als vrijwilliger, dus ruimte kopen, zoals Google suggereert, ga ik niet doen. Het is ook een vzw voor dewelke ik werk, dus het is ook niet zo dat die geld hebben om voor alle vrijwilligers (een 100-tal incl technici, boekhouding, pr enz.) ruimte te kopen.
Hoe rekent Google? Is die 88% iets voor eeuwig en altijd of krijg ik een bepaalde ruimte per jaar?
En zijn er alternatieven zodat ik niet hoef te kopen?

Utrecht
3 jaar geleden
Bij elk account van Google, krijg je 15Gb aan opslag in de cloud. Deze 15Gb is voor alle data-opslag op dit account, dus inclusief foto's en o.a. email.
88% bereikt betekend dat je ongeveer 13Gb aan data op je Google Drive hebt staan.
Toen Google begon met Gmail en gratis opslag, kreeg je ongeveer 5Gb. Intussen is dat dus opgelopen tot 15Gb en het zou zomaar verder kunnen groeien in de toekomst. Dus de huidige situatie is niet voor eeuwig.
Je kan bestanden verwijderen of naar je PC/laptop/externe harde schijf verplaatsen; dan komt deze ruimte weer vrij.
Of je creëert een 2e Gmail account; dan krijg je ook daar weer 15Gb tot je beschikking.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De opslag wordt enkel gerekend op bestanden die in de drive staan. Wanneer je bestanden verwijderd zal dit percentage dus lager worden. Je kan de bestanden downloaden naar je lokale opslag, en vervolgens verwijderen in de drive.

Antwoorden (1)

Het kan voorkomen dat Google na verloop van tijd meer gratis ruimte aanbiedt, of juist minder. Het is veranderlijk. Meer opslagruimte ga je op je bestaande account niet krijgen, tenzij je ervoor gaat betalen. Als alternatief zou je een nieuw account kunnen aanmaken waar je weer begint bij 0% opslagruimte.