Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik op mijn Windwos 10 pc mijn dvd-speler weer aan het werk?

iedere keer als ik een dvd of cd erin doe dan gaat hij weer open en geeft steeds een melding geen disk geplaats

3 jaar geleden
15K
Griffin
3 jaar geleden
Misschien is het lensje van de laser vies zodat de speler geen één disk meer goed kan herkennen als zodanig?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Uw cd- of dvd-station is niet zichtbaar in Bestandenverkenner (Windows Verkenner genoemd in Windows 7 en eerdere versies van Windows) en het apparaat is gemarkeerd met een geel uitroepteken in Apparaatbeheer. Als u het dialoogvenster Eigenschappen van het apparaat hebt geopend, wordt een van de volgende fouten weergegeven in het gebied Apparaatstatus:

- Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)
- Het apparaat werkt niet goed omdat Windows de voor dit apparaat benodigde stuurprogramma's niet kan laden. (Code 31)
- Een stuurprogramma(service) voor dit apparaat is uitgeschakeld. Deze functionaliteit wordt mogelijk door een ander stuurprogramma geleverd. (Code 32)
- Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. - - Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)
- Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41)

Dit probleem kan optreden in een van de volgende situaties:
- U voert een upgrade uit van het Windows-besturingssysteem.
- U installeert of verwijdert programma's voor het opnemen van cd's of dvd's.
- U verwijdert Microsoft Digital Image.

Er zijn verschillende redenen waarom een cd- of dvd-station niet wordt herkend. De oplossingen in dit artikel kunnen u soms, maar niet altijd, helpen bij het oplossen van dit probleem. Mogelijk moet u ook contact opnemen met de hardwarefabrikant voor hulp bij uw hardware.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
mies1
3 jaar geleden
Het probleem is inmiddels al opgelost Ik heb een schoonmaak herstelprogramma mijn computer laten scannen en hij pakt alles weer

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding