Als je echt zeker wilt weten dat niemand je IP kan herleiden, moet je met een Hotmail of Gmail-account vanuit bijv. een internetcafé mailen.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus NIET van mijn thuis adres?
AWM
13 jaar geleden
Nee. Absoluut niet doen. Je eigen IP is met enig zoekwerk nog terug te vinden in een stuk van het mailtje waar je normaal nooit naar kijkt.
De makkelijkste manier om je IP-adres te verbergen is om gebruik te maken van de software van Hide My IP. Deze software zorgt ervoor dat je een met een willekeurig, en dus niet traceerbaar, IP-adres surft en chat.

Proxy server

Een andere manier om je ip-adres te verbergen is door middel van een proxy server. Deze kun je in je browser instellen waardoor je als het ware een soort tussenstap maakt bij het surfen op het net. Je bent dan wel afhankelijk van de snelheid van de proxy-server waarvan je gebruik maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Dat is geen 100% waterdichte manier.
Uw IP adres verbergen is uitzonderlijk moeilijk. Je kan gebruik maken van proxy servers, en die beloven dat ze je ip adres niet zullen delen. Er is maar één groot nadeel... je websites worden veel trager geladen als je proxy servers gebruikt. Alles wat je opzoekt moet door de proxy server gaan, en dat vergt tijd

Dus het stoort echt (enorm lange wachttijden), zelfs bij een snelle pc en bij snel internet.

Een pc moet altijd opgespoord kunnen worden (denk aan kinderporno, ...) , dus ook proxy servers zijn niet 100% waterdicht.

Het is dus niet mogelijk om je IP adres te verbergen.

Toegevoegd na 2 minuten:
OPMERKING:
Zoals eerder gezegd kan je in een internetcafé of bibliotheek gaan emailen, maar vergeet niet dat je bij ELKE sessie in de bibliotheek of in het internetcafé je gegevens moet geven, en er wordt opgeschreven wie/wanneer/hoe laat op een pc heeft gezeten. Dus denk niet dat je bij een internetcafé of bib niet meer opgespoord kunt worden!

Toegevoegd na 3 minuten:
Alle programma's die beloven dat ze je ip adres met 100% zekerheid kunnen verbergen, zijn fabeltjes. De eigenaar van een proxy server 'ziet' alle ip adressen, dus als de eigenaar van een proxy server onder druk wordt gezet door de politie, dan moet die ook die gegevens vrijgeven.