Ik wil een goede game pc bouwen met 120 fps. Welke onderdelen heb ik daarvoor nodig?

Ik wil een goede game pc bouwen met 120fps op de grootste games en waar je met 120fps op kan streamen, hebben jullie tips? En welke onderdelen heb ik allemaal nodig of welke onderdelen raden jullie aan.
heb er nog niet heel veel verstand van.
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
14.8K
Ritsuka
3 jaar geleden
Als je er niet veel verstand van hebt kun je beter een pc laten bouwen.
Griffin
3 jaar geleden
"Ik wil een goede game pc bouwen..."
Een goede PC bouwen begint met goede mensen om je heen die je adviseren wat te doen, en gaandeweg leer je zelf zo'n monster in elkaar te zetten. Kijk previews & tutorials op YT en verrijk jezelf met kennis over deze materie. En laat adviezen van Hans in het antwoord vooral links liggen.

Antwoorden (1)

Beste Jankoekenpan,

Koop een amd Athlon silver 3050GE, 4GB ddr4 ram op 2400Mhz. Als videokaart zou ik een nvidia geforce rtx 3080. Voor moederbord zou ik een Asus TUF B450M-plus gaming kopen, dit is een klein moederbord zodat je veel keuze hebt met de kast die je wil kopen. Het laatste dat je nodig hebt is een power supply, hiervoor zou ik een Corsair RM850 80 Plus Gold deze power supply heeft een goeie efficiency en geeft genoeg stroom om alles te laten werken. Het kan even duren voordat je een rtx 3080 kunt kopen want die zijn op het moment uitverkocht.

Groeten Hans
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
@hans: Ik begrijp dat je dat allemaal zou kopen, maar op basis van wat dan? Jouw expertise? Want ik vind de RAM keuze nogal karig, hoezo 4GB? En die Athlon Silver is zo bedroefend slecht dat je daar echt niks mee kan behalve office taakjes...Je had kritisch moeten terugvragen op welke resolutie hij dan 120fps wil halen, want op 1080P is een RTX3080 echt overkill.