Is een IP-adres te achterhalen wanneer je een e-mail stuurt via VPN?

Wanneer iemand via haar normale Hotmail adres een emailstuurt, via vpn, is dan toch het adres van haar te achterhalen?

1.5K
TurfGraver
3 jaar geleden
Nee. Alleen van de VPN.
TurfGraver
3 jaar geleden
@Griffin, En welk ip denk je te vinden in die header?
https://answers.microsoft.com/en-us/windowslive/forum/email/emails-from-hotmail-no-longer-present-x/eefd1c90-7b29-4c8c-ae35-6a97d43a7585?auth=1
P. S. Anders communiceren zou je sieren en kost niets. ;)

Antwoorden (1)

Nee. Als je een anonieme mail wilt sturen, wordt onder meer als mogelijkheid aangeraden van een VPN gebruik te maken. De VPN zal een ander IP-adres toewijzen, wat betekent dat de afzender van de e-mail niet echt kan worden geïdentificeerd.
Een tijd lang zond Hotmail geen IP-adres in de header mee, sinds kort echter weer wel (Heb ik gecheckt). Dus zonder VPN is het IP-adres wel te achterhalen.
SimonV