Waarom is de regellengte van een kladblokfile bij een andere pc langer?

Ik heb voor of line werk een windows 10 om laten zetten naar windows xp. Voor mijn hobby heb ik gegevens nodig die ik al jaren geleden allemaal heb genoteerd in zo'n 1200 kladblokfiles.
Deze gegevens waren zo getypt dat alles op de file te lezen was. Nu echter, nu ik ze open in mijn XP, bestaat alles uit één lange regel en moet ik schuiven om alles te kunnen bekijken.
dit is heel vervelend. Loop ik naar mijn normale pc dan is er niets aan de hand en alles overzichtelijk, maar juist op mijn of line xp, die ik daar speciaal voor heb laten installeren, is het gewoon één lange regel.

Antwoorden (1)

De regellengte is niet echt langer. In kladblok kun je Opmaak 'Automatische terugloop' aanvinken. Dan past een regel in het scherm.
Toegevoegd op 18 oktober 2020 13:53: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV