Functioneert een USB-Switcher bij een schakeling tussen een bureauscanner en twee PCs?

Op kantoor hebben wij één bureauscanner en twee PC’s. Met beide PC’s maken wij regelmatig gebruik van de scanner. De scanner is door middel van een USB-kabel verbonden met één PC. Het is niet mogelijk om de scanner gelijktijdig aan beide PC’s aan te sluiten. Wil je vanaf de andere ene PC scannen, terwijl de scanner aan de andere pc is verbonden, dan moet de kabel handmatig verwisseld worden.

Mijn vraag luidt: is het met een USB-switcher mogelijk om te schakelen tussen de twee PC’s en de scanner?

Dus: dat met 1 druk op de knop de andere PC kan worden gekoppeld aan de scanner.

Mocht het mogelijk zijn: welke USB-Switcher is aan te bevelen? Ik zie op internet prijzen variëren vanaf een tientje tot 100 euro. Welke specificatie(s) is/zijn noodzakelijk? Welke nadelen zou een goedkope switcher met zich mee kunnen brengen?

Overige (misschien relevante) info:
- Beide PC’s zijn aangesloten aan een dockingstation (Kensington Universal Dual Video Docking Station SD3500v). Het is de bedoeling dat de USB-switcher hiermee zal worden verbonden.
- Scanner: Canon 6010C

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Een USB-switcher zal werken, maar is niet nodig. Een moderne scanner kan draadloos worden geïnstalleerd en zo kan elke PC de scanner kiezen als die niet gebruikt wordt door iemand anders.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
De naam van de scanner is genoemd, deze kan niet draadloos.