Hoe verwijder ik op mijn tablet, emailadressen bij Gmail?

Als ik op mijn tablet bij Gmail een emailtje wil typen en ik typ een letter in achter "Aan" dan wordt behalve het mailadres van de gewenste persoon nog een hele lijst met mailadressen getoond. Een aantal daarvan wil ik verwijderen. Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
weet ik ook niet

Antwoorden (1)

• Ga naar www.gmail.com en log in met uw accountgegevens.
• Klik op het pictogram van Google-apps .
• Klik op Contactpersonen.
• U krijgt een overzicht van uw contactpersonen. 'Contactpersonen' is blauw gedrukt. Daaronder staat 'Regelmatige contacten'. Klik op Regelmatige contacten.
• In het overzicht staan de adressen van alle personen waarmee u weleens mailcontact hebt gehad, maar die niet zijn opgenomen in 'Contactpersonen'.
o Staan hier geen contactpersonen? Dan heeft u deze waarschijnlijk nooit aangemaakt. Klik in dat geval in plaats van op 'Regelmatige contacten' op Andere contacten.
• Ga met de muisaanwijzer over de personen die u wilt bewaren. Zet een vinkje in het hokje dat verschijnt voor de naam.
• Alle personen die u wilt bewaren aangevinkt? Boven in beeld staat een blauwe balk. Klik hierin op Toevoegen aan contacten.
• De personen zijn toegevoegd aan uw Contactpersonen. Plaats nu een vinkje bij alle adressen die u niet wilt bewaren.
• Klik in de blauwe balk bovenin op het pictogram van de drie puntjes.
• Klik vervolgens op Verwijderen > Verwijderen. Uw contactenlijst is nu opgeschoond.
SimonV