Hoe krijg ik een symbool van een duimpje omhoog in een Word-document?

Bestaat daar een sneltoets voor? Met de duim links.
Ik vond (Y) op Google, maar dat werkt dus niet. Bij mij niet althans.

95.2K

Antwoorden (3)

ALT 128077 (Met Numlock aan).
Hier kun je een sneltoets toewijzen:
Open het dialoogvenster ‘Symbool’ door in het lintmenu op de tab ‘Invoegen‘ te klikken op de opdrachtknop ‘Symbool‘
Kies ‘Meer symbolen…‘.
Zoek daar voor duimpje omhoog het symbool. De Unicode is1F44D
Klik vervolgens op de knop ‘Toewijzen’.
Windows 10 heeft een emoji-toetsenbord dat je kunt openen door op Windowstoets +; te drukken (+ en ; tegelijk). Kies daar duimpje omhoog.
Wat je ook kunt doen is de Unicode 1F44D typen, gevolgd door ALT X.
Toegevoegd op 23 juni 2020 12:14: bron
Plaatje bij antwoord
SimonV
3 jaar geleden
Snuffel
3 jaar geleden
Helaas verschijnt bij mij dan de hoofdletter M. Het lijkt op mijn computer wel anders te werken.
Kies het lettertype Windings, ga naar Invoegen van Symbolen, selecteer Meer symbolen en kies tekencode 67. Nu kun jij daar zelf een sneltoets voor aanmaken met de gewenste toetsenbordreeks.
. . .
Ook kan Windings 2 tekencode 60, voor een ander soort opgestoken duimpje.
Toegevoegd op 23 juni 2020 12:25: tekst
Amadea
3 jaar geleden
Type een hoofdletter 'C' en maak van die C het lettertype 'Windings'
Ozewiezewozewiezewallakristallix