Waarom veranderd mijn bestand, als ik de naam van een .ico bestand wijzig?

Ik ben op mijn laptop bezig met pictogrammen (windows 10), maar nu heb ik het probleem dat als ik een pictogram wil aanpassen dat dat nieuwe pictogram niet de naam van het oude kan krijgen. Het oude pictogram heb ik dan al verwijderd, maar als ik de naam van het nieuw pictogram hetzelfde maak als die van de oude was, veranderd mijn nieuwe pictogram in de oude, waardoor ik mijn nieuwe pictogram kwijt ben en de oude weer heb.
Ik wil dat het nieuwe pictogram gewoon dezelfde naam krijgt, hoe kan ik hier voor zorgen?

1.3K

Antwoorden (1)

Wellicht worden de pictogrammen uit de cache automatisch teruggeplaatst.
In dat geval helpt de cache leeghalen:
Ga naar C: \ Users \ [je loginnaam] \ AppData \ Local \ Microsoft\ Windows \ Explorer.
Verwijder alle bestanden die beginnen met iconcache
Toegevoegd op 17 mei 2020 11:27: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV
3 jaar geleden
Mitchel
3 jaar geleden
Het lukt wel op deze manier, maar het is wel erg onhandig. Ik moet eerst de iconcache uit de map halen en de verkenner afluiten, daarna kan ik ze pas verwijderen. Je hebt me wel geholpen, thanks!