Ik krijg een foutmelding bij het Thema installeren in Wordpress, wat kan ik doen?

Ik ben bezig met het bouwen van een website in Wordpress. Hiervoor heb ik thema aangeschaft en wil deze installeren. Wanneer ik het ZIP bestand upload krijg ik een foutmelding. Wat kan ik doen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Als je pech hebt, ligt het aan je provider. Dan kun je weinig doen.

Wat je kunt proberen:
Zorg ervoor dat je de map wp-content/uploads in ieder geval hebt en maak de betreffende map 2020/02 alvast aan. Geef deze mappen met bijvoorbeeld Filezilla bestandsrechten 777. Dit is een lapmiddel, want het gaat ten koste van de veiligheid van je website.
Lukt het WordPress dan nog steeds niet om voor elke maand zelf een map aan te maken, dan kun je overwegen om die instelling uit te schakelen. Ga in je WordPress backend naar 'Instellingen', 'Media' en haal het vinkje weg bij 'Uploads bewaren in mappen op basis van maand en jaar'. Daarmee plaats je al je media bestanden in één map en hoeft WordPress zelf geen mappen meer aan te maken.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb dit inmiddels geprobeerd maar het is me niet gelukt. Ook het vinkje uitzetten heeft geen nut. Wanneer ik mijn plugins wil updaten krijg ik de zelfde melding. Het ligt dus niet aan het thema dat ik wil installeren.
paulus811
4 jaar geleden
Als het een betaald thema is, levert de ontwikkelaar support. Daar zou je je vraag ook nog kunnen stellen.
SimonV
4 jaar geleden
Jammer. Zoals je in de bron hebt kunnen lezen, kan het ook aan de provider liggen.
Daarnaast hebben veel mensen last van dit probleem. Als je googelt op:
“Unable to create directory /wp-content/uploads”
(Het geüploade bestand kan niet verplaatst worden)
krijg je massa’s mogelijke oplossingen…