kan ik bij yahoomail bepaalde reclame blokkeren?

1.6K
Amadea
4 jaar geleden
Ja, dat kan. Om welke reclame gaat het?
liveisgreat
4 jaar geleden
dela uitvaartverzekering
LeonardN
4 jaar geleden
Als dat werkelijk van Dela is, moet er in de mail gewoon een linkje staan waarmee je je af kan melden.

Antwoorden (1)

U krijgt soms reclame wanneer u uw e- mailadres op een bepaalde website registreert en u zich onbewust abonneert op hun mailinglijst of advertenties. U moet zich dus rechtstreeks van deze mailinglijst afmelden.
Open uw mailbox en open een e-mail die u niet wilt zien in de inbox.
Zodra u een e-mail opent en vervolgens naar beneden gaat.
Daar vindt u een optie “Afmelden” of u kunt de instructies voor afmelding vinden.
U kunt de aanbevolen stappen volgen die u daar vindt om geen e-mails meer te ontvangen.
In het geval dat u niet kunt vinden of als u de optie om u af te melden niet kunt vinden, kunt u een e-mail markeren als spam:

Schakel uw pc in en log in op uw e-mailaccount en open vervolgens een e-mail.
Zodra u een e-mail opent of meerdere e-mails selecteert:
Houd een e-mail in uw inbox ingedrukt.
- Er verschijnt een vinkje dat aangeeft dat deze is geselecteerd en u kunt op dezelfde manier andere e-mails selecteren.
Klik nu op het pictogram “Meer” en klik op “Markeren als spam”.
.
Zinvolle aanvulling van Bordensteker:
Meld je alleen af bij bedrijven waar je contact mee gehad hebt, en niet bij onbekende afzenders. Reageren en klikken op dit soort mails is altijd onverstandig. Naast de kans op phishing, laat je de crimineel weten dat je mailadres gebruikt wordt en dat het kan lonen om je te spammen en/of je e-mailadres aan andere marktpartijen door te verkopen.
___________

Uit je reactie blijkt dat je een adblocker voor je smartphone bedoelt en uit een andere vraag begrijp ik dat je een Samsung hebt.
Als de Adblock Browser (van Adblock Plus) niet goed werkt, zou je Adguard, AdAway of Ghostery Privacy Browser kunnen proberen:
https://www.androidplanet.nl/tips/adblock-android/
Toegevoegd op 08 december 2019 15:02: tekst
SimonV
4 jaar geleden
Bordensteker
4 jaar geleden
Hier past wel een waarschuwing bij. “Niet reageren bij phishing of spam”
“Bekijk voor het afmelden natuurlijk wel goed of de mail geen phishing of spam is. Reageren en klikken op dit soort mails is altijd onverstandig. Daarmee laat u de crimineel immers weten dat uw mailadres gebruikt wordt en dat het kan lonen om u te mailen.”
https://www.seniorweb.nl/tip/tip-afmelden-voor-reclamemails-en-nieuwsbrieven Uit je poging tot afmelding blijkt voor de verzender van spam ook dat het kan lonen om jouw blijkbaar inderdaad geldige emailadres niet alleen zelf te gebruiken, maar tevens aan andere marktpartijen door te verkopen, hetgeen veel gebeurt. Jezelf uitschrijven op een spammail? “Geen goed idee: je geeft een fout signaal”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170907_03058234 Los hiervan: als het om de gewone reclame op de website van Yahoo (en bij andere websites) gaat (dus geen reclamemail) dan heb je een zgn. adblocker nodig.
SimonV
4 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk. Bedankt. Toegevoegd.
liveisgreat
4 jaar geleden
ik krijg die reclame ongevraagd hoor . deze staat helemaal bovenaan en wisselt. ik krijg m weg met n addblocker daþ is het enige. alleen lukt dat niet op mn smartphone
LeonardN
4 jaar geleden
Ahhhhhh, je hebt het over reclame op de Yahoo-site. Niet zozeer in de mail van Yahoo. En dan nog wel op je smartphone... Welke telefoon heb je (Android of iPhone(iOS)) en welke browser gebruik je op je telefoon?
SimonV
4 jaar geleden
Hopelijk werkt een adblocker die ik toegevoegd heb.
LeonardN
4 jaar geleden
Ik gebruik zelf deze (voor de standaard browser):
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.adblockplus.browser