Wat zijn mijn opties wanneer ik nieuwsbrieven blijf ontvangen na afmelden?

Het zijn de nieuwsbrieven van een kledingmerk. Ik heb vandaag voor de derde keer hun klantenservice gemaild, ik probeer mij nu iets van 2 maanden uit te schrijven.
Ik heb hun nieuwsbrieven zojuist als spam aangegeven, maar ik vroeg mij af wat voor opties ik nog meer heb? Wat zijn de legale opties bijvoorbeeld? Ik heb deze situatie niet eerder gehad dus ik ben wel benieuwd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een nieuwsbrief moet een duidelijke afmeldlink hebben. Onderaan de mail moet de mogelijkheid van ‘Afmelden’ staan. Ik weet niet of je dat al gedaan hebt. Officieel is een nieuwsbrief spam als hij in grote hoeveelheden en zonder toestemming wordt verstuurd. Blijf je deze spam ontvangen, dan kun je dit bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM) melden. Zij kunnen spammers aanpakken die vanuit Nederland ongevraagde berichten verspreiden. https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/meld-spam-bij-de-acm Je kunt de nieuwsbrief natuurlijk ook automatisch in je spambox laten plaatsen. Rechtermuisklik op de brief en markeer deze als ongewenste mail. . Soms kun je bij je webshop-account ‘Nieuwsbrieven ontvangen’ afvinken. Zelf heb ik in zo’n geval mijn e-mailadres in het account veranderd in een nepadres. Ik kreeg daarna geen reclame- en nieuwsbrieven meer van het bedrijf.

Toegevoegd op 16 oktober 2019 13:59: bron
Bronnen:
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen-telecomm...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100