Ik heb een wachtwoord op mijn laptop. Hoe kan ik dat ongedaan maken?

Ik weet dat deze vraag al eens eerder is gesteld maar ik kan hem niet meer terugvinden in de zoekfunctie.

1.5K
Amadea
4 jaar geleden
Hier staat ie: https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/besturingssystemen/vraag/597802/windows10-wachtwoord-aangemaakt-verwijderen/

Antwoorden (1)

Je kunt je wachtwoord niet verwijderen. Je kunt je wel zonder wachtwoord automatisch aanmelden bij Windows.
Druk op Windows-toets R en geef de opdracht netplwiz gevolgd door Enter.
Selecteer in het lijstje de gebruikersnaam waarmee je je automatisch wilt aanmelden. Verwijder het vinkje bij Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven (...) en klik op OK. Windows vraagt om het wachtwoord dat bij het gekozen account hoort. Je moet dit twee keer intypen. Herstart je computer.
Toegevoegd op 22 september 2019 09:08: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord.
SimonV
4 jaar geleden
Is het gelukt?
Amadea
4 jaar geleden
't Is spijtig dat ze dat na jouw antwoord op 1 september 2016 niet gelijk gedaan had, dat had drie jaar ergernis gescheeld...