Per ongeluk 4g aan laten staan in Bali, wat moet ik doen?

Ik kreeg een melding na mijn vakantie dat ik extra kosten heb van het buitenland, bleek dus dat mijn 4g per ongeluk aan stond. Het bedrag wat ik moet betalen is €485,50 euro, een erg hoog bedrag helaas. KPN heeft pas aan het einde van mijn vakantie in het buitenland aangegeven dat ik extra kosten heb en ben dus nooit gewaarschuwd hiervoor. Ik heb een simkaart voor in het buitenland gekocht, zodat ik altijd bereikbaar ben in het buitenland. Ik vind het raar dat het zo’n hoog bedrag is aangezien ik zonder mijn verbinding met de simkaart nooit berichten binnen kreeg en kon versturen van mijn roaming die per ongeluk aan stond. Kan iemand mij alsjeblieft helpen ik moet heel erg lang werken om dit bedrag te kunnen betalen en zit daar niet op te wachten aangezien het niet de bedoeling was! Hoe is dit op te lossen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.5K
TurfGraver
4 jaar geleden
Vraag (of kijk op) een specificatie van de rekening. Klopt dat?
Hoe is dit op te lossen? Betalen. :/
paulus811
4 jaar geleden
Bel de klantenservice op met dit verhaal en vraag of je in termijnen mag betalen. Dat 'het niet de bedoeling was' heb ik ook regelmatig in de supermarkt, maar dan moet ik toch betalen. Het bijwerken van apps en binnenkomen van data blijft gewoon doorgaan, ook als je de telefoon denkt niet te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
"Per ongeluk 4g aan laten staan in Bali, wat moet ik doen?"
Nooit meer doen...
gvrox
4 jaar geleden
Voor iemand die tamelijk wanhopig klonk in de vraagstelling geef je wel erg weinig feedback op de reacties en antwoorden... of viel het uiteindelijk toch wel mee ?

Antwoorden (2)

Je moet gewoon betalen tenzij er een coulanceregeling komt.
Wat errug
4 jaar geleden
Je tekst is een beetje onduidelijk, maar op de KPN site ( https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/instellingen.htm ) staat dat als je een buiten-EU-bundel hebt, dat je dan SMSjes krijgt over je verbruik, en als je zo'n bundel niet hebt, dat je dan bij 60.50 euro een bericht krijgt. Natuurlijk is het moeilijk aantoonbaar dat je die niet ontvangen hebt, en nog moeilijker om aan te tonen dat KPN deze niet verstuurd heeft. Ik vrees dat je niet erg sterk staat maar je zou KPN kunnen vragen op welke tijdstippen zij de SMSen hebben gestuurd.

"KPN heeft pas aan het einde van mijn vakantie in het buitenland aangegeven dat ik extra kosten heb"
Hoe hebben ze dat gedaan, per SMS ? Was dit die waarschuwing dat je boven 60.50 euro kwam ?
"een simkaart voor in het buitenland gekocht"
was dit een "speciale" sim kaart, van KPN of een andere provider ? Elke SIM kaart is technisch in het buitenland te gebruiken, maar afhankelijk van je abonnement en instellingen zou het anders kunnen zijn.

"aangezien ik zonder mijn verbinding met de simkaart nooit berichten binnen kreeg en kon versturen van mijn roaming die per ongeluk aan stond"
Kreeg je uberhaupt geen SMSen dan, en ook geen telefoongesprekken ? De meeste telefoons geven een waarschuwing over data roaming, dat daar extra kosten aan verbonden kunnen zijn. Het zou wel raar zijn als data (internet dus) wel werkte maar de gewone telefoonfuncties niet.

Tenslotte, 4G is niet anders dan de techniek waarmee verbinding is gemaakt met het mobiele netwerk; ik neem aan dat de kosten gespecificeerd zijn als datagebruik (MBs) in het buitenland ?
gvrox
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie! Ik heb alles gelukkig opgelost met KPN, het was wat vaag aangezien ik nooit een waarschuwing kreeg van dat ik mijn 4G aan had staan en dan krijg je inderdaad een waarschuwing met €60,50 eraan vast, maar ik kreeg dat dus ook niet. We weten nog steeds niet precies wat het probleem was, maar gelukkig moet ik nu €60,50 betalen in plaats van dat andere bedrag.
gvrox
4 jaar geleden
@loissjoerd dat is heel fijn om te horen ! Scheelt nogal in bedrag.