waarom is ,verzonden e- mail, per Gmail , niet zichtbaar, in Outlook?

Hallo allemaal,

Wellicht heeft iemand een oplossing of suggestie.

Als ik een e- mail verstuur met mijn Gmail account, zie ik deze (verzonden) e- mail niet terug in Outlook (van MS Office professional Plus 2016). Als ik dit bericht, als test, naar mijzelf stuur, zie ik deze wél terug in mijn “In “ box.

De IMAP en POP staan ingeschakeld in mijn Gmail omgeving

Hoe los ik dat op?

Bij voorbaat dank!

PJ

5.1K
SimonV
4 jaar geleden
Bij Gmail staat IMAP ingeschakeld?
https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=nl Ook je instellingen bij Outlook staan correct?
https://www.onlinq.nl/support/email-agenda/imap-gmail-outlook
Patrieck
4 jaar geleden
Dank voor je reactie, SimonV.
Ik ben er nu weer een paar uur mee bezig geweest en het lukt nog niet.
Het merkwaardige is, dat alles goed werkt op een van mijn andere accounts.
Ik probeer het een andere keer nog weer. Nogmaals dank. M.vr.gr.
PJ
SimonV
4 jaar geleden
Graag gedaan. Het kan soms helpen bij Outlook het account te verwijderen en helemaal opnieuw in te stellen. Misschien zit er nu een foutje in dat je steeds over het hoofd ziet.
Patrieck
4 jaar geleden
ga ik later nog een keer proberen, als ik meer motivatie heb....:)
Patrieck
4 jaar geleden
SimonV
Ik ben er toch weer (even) ingedoken en kwam onderstaand bericht tegen. https://support.office.com/nl-nl/article/e-mailaccounts-koppelen-in-de-webversie-van-outlook-office-365-d7012ff0-924f-4f78-8aca-c3912d886c4d • Het zal niet meer mogelijk zijn nieuwe accounts te verbinden na 15 september 2018.
• Accounts die vóór 15 september 2018 zijn verbonden, zullen nog steeds worden gesynchroniseerd zoals u gewend bent, tot en met 30 oktober 2018.
• Vanaf 30 oktober 2018 wordt e-mail van alle verbonden accounts niet meer gesynchroniseerd.  Wellicht verklaart dit mijn eerder bericht: Het merkwaardige is, dat alles goed werkt op een van mijn andere accounts. Wat denk je? Hiermee koppel ik terug naar je eerder aangedragen oplossing: Ook je instellingen bij Outlook staan correct? https://www.onlinq.nl/support/email-agenda/imap-gmail-outlook
SimonV
4 jaar geleden
Omdat deze info zinvol voor anderen kan zijn, heb ik je oplossing als antwoord geplaatst.
Patrieck
4 jaar geleden
Nou ja, zijn oplossing……? Ik heb dit net zelf gevonden. Vandaar mijn terugkoppeling, want zijn oplossing was blijkbaar achterhaald, wat geen afbreuk doet aan zijn hulp…
SimonV
4 jaar geleden
“Ik heb dit net zelf gevonden”: dat staat ook in het antwoord. VS (Vraagsteller) ben jij.
Zonder antwoord wordt de vraag na een week automatisch verwijderd.
Patrieck
4 jaar geleden
Aha...duidelijk!

Antwoorden (1)

Omdat VS niet zelf antwoord kan geven, plaats ik hier zijn oplossing.

E-mailaccounts koppelen in de webversie van Outlook (Office 365)
• Het zal niet meer mogelijk zijn nieuwe accounts te verbinden na 15 september 2018.
• Accounts die vóór 15 september 2018 zijn verbonden, zullen nog steeds worden gesynchroniseerd zoals u gewend bent, tot en met 30 oktober 2018.
• Vanaf 30 oktober 2018 wordt e-mail van alle verbonden accounts niet meer gesynchroniseerd.
Daarom is mail van je nieuwe account niet meer zichtbaar in Outlook.
Toegevoegd op 09 augustus 2019 16:34: tekst
SimonV