Hoe kan ik wisselen van telefoon zonder dat er gegevens verloren gaan?

Hoi, mijn moeder kan niet zo goed omgaan met haar iPhone 8, hiervoor had ze een iPhone 6s, deze beviel haar erg goed. Maar ik heb nu deze iPhone 6s en ze wil nu graag wisselen: ik krijg de iPhone 8 en zij de iPhone 6s. Mijn vraag nu: hoe kunnen we van telefoon wisselen zonder dat er gegevens van beide telefoons verloren gaan? Kan dat überhaupt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt via iTunes een reservekopie maken en deze vervolgens op het andere toestel terugzetten. Maak natuurlijk eerst beide kopieen en wissel dan de sim-kaart om.

Je kunt je iphone verbinden met de apple cloud en alles daarin opslaan en ook backuppen. Bij de nieuwe telefoon log je weer in en herstel je de connectie met de icloud en zet je dezelfde verbindingen aan. Vervolgens komt alles weer terug in je nieuwe iphone. met log je weer in bedoel ik met je apple id en wachtwoord. Het is echt super eenvoudig.

Toegevoegd op 03 augustus 2019 14:21: tekst

Maar maak zoveel mogelijk screenshots van bijvoorbeeld haar telefoonnummers en andere belangrijke zaken. Mocht er iets misgaan, dan heb je de screenshot nog. Ik spreek uit ervaring.

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100