Nee, helaas niet. Windows 10 vraagt onder meer:
Een processor van minimaal 1 GHz.
1GB intern geheugen voor de 32 bit-versie van Windows (2 GB, 64 bit-versie van Windows)
Minimaal 16 GB ruimte op harddisk (20 GB, 64 bit-versie).

De Inspiron 9300 heeft maar 512 MB RAM.
Deze systeemeisen van Microsoft zijn nogal onrealistisch, want je hebt toch wel 4 GB nodig om Windows 10 een beetje soepel te draaien.
Microsoft heeft de systeemvereisten voor Windows 10 versie 1903 inmiddels verhoogd. Als opslag heb je nu minimaal 32 GB nodig in plaats van de 16 GB (32-bit) en 20 GB (64-bit) die voorheen benodigd waren. Dit zal waarschijnlijk komen doordat vanaf Windows 10 1903 7 GB schijfruimte gereserveerd wordt voor Windows systeemdoeleinden.
Nu is ook 32 GB nog altijd een onrealistische inschatting en zul je daarmee echt niet uit de voeten kunnen zonder dat je schijf constant volloopt en heel traag wordt.
SimonV
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
+Hoewel ik wel een mogelijkheid zie met HDD/SSD + RAM uitbreiding is het dan eigenlijk weer investeren in een gedane zaak. Voor dat geld kan je dan beter een deel in een nieuwe laptop investeren. Tegenwoordig heb je al aardige modellen voor relatief weinig geld.
https://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:RYtBCoMwEEXv8tcpRBSROYDQRVcuSxchDmVKqGEiRSq5uwlCu_q8x387Fp1ZR-EwgxBVXgnmlNOia3Eu-Z-J7K_ld2kMonvyJF8GNdaaWnq-uQ3U_1HeoLZiKuEoYWVNoB1t1_V1Py6A7hgGa_HIOR8
SimonV
4 jaar geleden
Uitbreiding RAM gaat maar tot 2 Gb.
Daarnaast bestaat de kans dat bij een oude laptop onderdelen het gaan begeven.
Een nieuwe laptop lijkt me inderdaad de beste optie.
LeonardN
4 jaar geleden
Het is ook meer een. Met alle wil van de wereld kan het lukken geval idd. En dan zit je met een ervaring die je niet wil en idd een grote kans op alsnog een nieuw systeem moeten kopen.