Hoe voorkom ik terugzetting standaardwaarden browser na update?

Ik gebruik Firefox browser. Na een update browser zijn al mijn aangepaste instellingen teruggezet naar beginwaarden. moet dus alles weer opnieuw instellen. Zelfs instellingen add blocker extensie.
Hoe voorkom ik dit de volgende keer bij Firefox update ( dat alle instellingen weer staan op de standaardwaarde)
kan niet overgaan op andere browser ivm flash spellen. Bij Chrome moet ik elke keer bij opstarten browser aangeven dat ik flash wil toestaan. Firefox niet.

SimonV
4 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/how-to-fix-preferences-wont-save Wat Flash betreft, helpt deze oplossing waarschijnlijk ook niet (voldoende):
https://community.spiceworks.com/topic/2164648-how-to-permanently-allow-flash-player-on-chrome

Antwoorden (1)

Dit is een eenmalige reset door een bug in een wijziging die ervoor zorgt dat je bij meerdere Firefoxinstalls op één apparaat verschillende instellingen kan hebben.
Om alles weer als vanouds te krijgen moet je naar about:profiles gaan en het profiel "default" als standaardprofiel instellen.
Omdat dit een eenmalige bug is komt er ook geen volgende update die je instellingen reset.
Voor extra zekerheid (hoewel dit waarnchijnlijk niet nog een keer gaat gebeuren) en synchronisatie tussen apparaten kan je ook een Firefox-account koppelen.
Je moet nadat je je standaardprofiel hebt gewijzigd wel Firefox sluiten en opnieuw openen.
Toegevoegd op 26 mei 2019 07:32: tekst