Waar kan ik een eigen server kopen?

Een server die ik in een datacenter kan zetten. Ik vind nergens een plek om die dingen te kopen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Wacht, je bedoelt toch neem ik aan een webshop? Of bedoel je met "plek" een fysieke winkel?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Webwinkel uiteraad!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik hoop dat jezelf ook iets meer verstand ervan hebt, want ik heb een vraag! Als ik zo’n server koop zonder operating system, kan ik die er dan zelf opzetten?
LeonardN
5 jaar geleden
Mijn "verstand" ervan is in theorie.
Ja. Een server is niet veel anders dan een PC in een andere behuizing. Ze hebben wel specifieke processoren (bijvoorbeeld Xeon (ipv i7)), maar uiteindelijk werkt het in grote lijnen hetzelfde als een desktopPC. Andersom kan ook. Je kan je desktopPC ook als server laten werken (zou zelfs thuis kunnen als je niet al teveel data verstookt of je een zakelijk abonnement neemt). Mag ik vragen wat je uiteindelijke doel is? Website hosten? Gameserver? En wat wil je er op draaien qua OS en andere software? Linux? Windows Server? Ah lijkt in bepaalde gevallen nog een stap tussen te zitten:
https://www.dell.com/support/article/nl/nl/nldhs1/sln129177/hoe-installeer-ik-het-besturingssysteem-op-een-dell-poweredge-server-implementatie-besturingssysteem?lang=nl#LCC
Maar hoe dan ook dat is iets wat me de juiste documentatie allemaal zelf te doen is.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Us Ubuntu ook een OS?
En al zou ik die willen, kan ik dat op een sticky in een pc downloaden, en dan in de server stoppen.
LeonardN
5 jaar geleden
Ubuntu is inderdaad een OS, en zou je op de server kunnen zetten via USB idd.
Ubuntu is een linux variant, of linux distro.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
En zou de server ook met Wi-Fi verbonden moeten zijn? (Bedankt dat je de tijd neem om mij te helpen)
BonBonvanJohn
5 jaar geleden
Server is vaak niet voorzien van een WiFi kaart. een server hoeft niet perse met WiFi vebonden te zijn. Aan te raden is om een server met een draadje te verbinden aan het internet

Antwoorden (1)

Bijvoorbeeld central point

(heb rack servers gekozen)
https://www.centralpoint.nl/servers/?cat=servers&sf=1&reset=1&facet_1525=Mini+%281U%29%5ERack%5ERack+%281U%29%5ERack+%282U%29
===
Maar dat is maar een van de vele webshops

https://tweakers.net/categorie/714/servers/producten/
Toegevoegd op 18 april 2019 16:39: tekst