Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat me usb stick niet word herkent door de bios terwijl het een opstart usb is?

Ik heb er een opstart usb stick van gemaakt met linux, me vorige usb stick werd wel herkent door de bios. Op windows word ie wel herkent.
Ik heb rufus gebruikt maar het mag allemaal niet baten. De usb stick van 64gb is vandaag gekocht

LeonardN
6 jaar geleden
Al een andere PC geprobeerd?
popeye
6 jaar geleden
Die laptop moet gewoon usb booten dat deed ie ook bij de andere usb stick, en dat was nog eentje uit 2010
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien dat het type partitie nog van invloed is, probeer hem is al FAT32 te formatteren / partitioneren.
LeonardN
6 jaar geleden
@popeye Je moet hem even in een andere PC stoppen. Als de stick daar OOK niet werkt ligt het aan de stick.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Mogelijk ziet je BIOS de USB-drive als een HDD in plaats van verwisselbaar medium. Probeer eens bij de boot-sequence de HDD-volgorde aan te passen, misschien dat hij daar bij staat. Ook wil het uitmaken of je Legacy boot aan/uit hebt staan, via UEFI booten sommige sticks niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
popeye
6 jaar geleden
Dat staat niet in me bios aangegeven, qua boot staan er geen opties bij. Is een laptop uit 2007
popeye
6 jaar geleden
Maar me oude usb stick werkte er wel op
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing