welke videokaart gebruiken?

Ik heb een Nvidia GT 710 en een Intel HD graphics geintigreerd videokaart. welke kan ik best gebruiken voor HD gaming?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Geen van beide :D. Maar welke Intel HD Graphics exact? Welke CPU heb je, dan kom ik er wel achter.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Weet ik dus niet. kan het nergens vinden. Heb een HP elitedesk 800 g1 TWR uit 2015. standaard 4 gb ram en 500 gb hdd en intel i5-4000 enne. heb nu 16 gb ram + de nvidia videokaart en ss van 500 gb. Alvast bedankt voor je antwoord!
https://support.hp.com/rs-en/document/c03808397
LeonardN
5 jaar geleden
CPU is dus Intel i5-4xxx. Als ik je een tip mag geven (ik neem aan dat je jong bent en beperkt geld), koop een tweedehands GPU. Voor 50/60 euro kan je al wat leuks scoren.
https://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/aanbod/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvVNrFCyMjeF8TLzlKyMTGsB Over de videokaarten. De 710 zal net winnen. Dat betekent dat je een keer kan proberen om de intel hd te gebruiken.
Wat je ook kan doen is even furmark draaien, is een klein programmaatje die de snelheid van je GPU meet. (eigenlijk gemaakt om te kijken hoe warm je GPU wordt).
Je kan dan de 710 eruit halen (of wellicht in je BIOS uitzetten) en dan kijken of de HD graphics sneller zijn.

Antwoorden (1)

Ik zou persoonlijk voor de GT 710 gaan dan.

Anders heeft je moederbord nog meer te verwerken dan kan langzamer worden.