Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het strafbaar om deze logo's in het nederlands te vertalen, en dan op eigen webshop gebruiken?

Is het strafbaar om deze 4 logo's te vertalen naar het nederlands, dan beetje aan te passen om het vervolgens te gebruiken op mijn eigen webshop?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
723
TurfGraver
5 jaar geleden
Kan mij niet voorstellen dat deze "logo's" (zijn vooral tekst) beschermd zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.featurepics.com/image/img.aspx?pg=2&search=satisfaction+guaranteed+label
Dat autootje wordt in allerlei vormen door Jan en alleman gebruikt. De tekst kan niet beschermd zijn. De kreten zijn geen eigen intellectuele schepping.
tinus1969
5 jaar geleden
Ik zou oppassen met het secure-payments logo; hoe garandeer je dat?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.maisondeux.com/secure-payments/
genoeg methodes voor secure payments
gvrox
5 jaar geleden
Als je ze toch al gaat aanpassen (vertalen), waarom dan niet zelf soortgelijke afbeeldingen maken die net wat anders zijn ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het lijken geen logo´s eerder gewoon afbeeldingen. er zijn ook geen copyright tekens te zien, dus het moet kunnen. En als het dan toch niet gaat kun je het altijd nog als een ¨parody¨ omschrijven, omdat je ze naar het nederlands vertaald, en dus aanpast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
-Min Op elk origineel en creatief werk rust automatisch auteursrecht, dat hoeft niet via een een tekentje bekend gemaakt te worden. Een lichte aanpassing door vertaling is geen parodie, zeker niet als je het niet als zodanig gebruikt. --Het lijken geen logo´s eerder gewoon afbeeldingen--
Hoe je het creatief werk omschrijft maakt niet zoveel uit.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding