Remote desktop

Ik zou graag werken vanuit mijn desktop en remoten naar mijn laptop op hetzelfde netwerk (ik zou graag de toepassingen zien wat de gebruiker op dat moment bezig aan het doen is). Maar dit lukt niet, kan iemand mij helpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat kan heel simpel met de gratis uitvoering van teamviewer. Hiermee zou je je kinderen( mocht je die hebben) in de gaten kunnen houden. Dit gaat via internet en hoeft dus niet op het zelfde netwerk. Werkt super!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit kan niet met Remote Desktop, je kunt dan alleen remote aanloggen (in een parallelle sessie) op de destination-pc, maar dan moet daar de service wel aanstaan.
(Deze computer, eigenschappen, Verbindingen van buitenaf, vink het vakje aan in het veld met Extren Bureaublad)
Als die niet aanstaat kan je niet op de andere PC komen.
Meekijken op die PC om te zien wat die andere aan het doen is vergt wat anders, denk aan Dameware, maar het kan ook met Netmeeting en met Microsoft Office Communicator 2007.
Bij de laatstgenoemde 2 is het namelijk mogelijk de desktop in mindere of meerdere mate te "sharen".
Wat er allemaal mogelijk is is afhankelijk van de opbouw van je netwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan met logmein (free). Werkt erg goed en is gratis als je de free versie gebruikt.