hoe kan ik streamen zonder dat mijn game lagged?

hallo, ik wil graag streamen op twitch, maar ik heb dan geen lag in de stream, maar wel in mijn game zelf. ik wil graag streamen en heb een computer van 1000 euro. ik heb een Nvidia gtx 1060 en een AMD ATHLON 860X (wat niet de beste cpu is) ik gebruik obs dus als jullie tips hebben aub laat het horen!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
LeonardN
5 jaar geleden
Kwestie van de instelling in de game omlaag draaien als je gaat streamen. Stream+gamen=meer processorkracht nodig dan alleen gamen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
dus andere processor kopen?
LeonardN
5 jaar geleden
Dat zeg ik niet. Weet je wat je ff moet doen. Testrun met bepaalde instellingen en dan kijken bij taakbeheer hoeveel de CPU moet werken. Kan je precies zien wat het hardste draait, In Windows 10 wordt ook de GPUkracht bijgehouden.
Reddie
5 jaar geleden
Mogelijk ligt dit aan de capaciteit van de kabel. Dan helpt een andere CPU niet.
LeonardN
5 jaar geleden
Bedoel je internetlag? Zou op zich kunnen maar vaker is het een probleem van overbelasting. Games hebben vaak maar weinig nodig qua bandbreedte. Hebben wel een goede ping nodig.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je netwerk belast is, bijvoorbeeld andere mensen in huis kijken Netflix op TV, een Youtubefilmpje op hun telefoon, etc., dan kan dit de lag wel veroorzaken. Maar zoals anderen al noemden kan het ook ergens anders aan liggen. Elimineren dus.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Er zijn veel tutorials op YouTube misschien kunt u die bekijken?
LeonardN
5 jaar geleden
Als je een andere processor wil kopen zal je ook een ander moederbord en geheugen moeten nemen.
i5 of Ryzen5 + Mobo+ 16GB DDR4
Kom je als snel aan de 400 eu.

Antwoorden (1)

Grafische instellingen in de game verlagen zodat je GPU en/of processor niet te veel voor hun kiezen krijgen.
Compressie-instellingen verlagen van OBS.
Zorgen dat je een betere setup neemt, wellicht een betere processor.