Wat voor laptop is goed om met photoshop programma's te werken?

Hoi, ik wil een laptop kopen waar photoshop programma's die ik wil gebruiken, het goed en snel op en blijven doen. In principe is dat alles wat ik op de laptop zal gaan doen. Enkel gebruiken voor photoshoppen dit omdat ik sinds kort bezig ben met fotografie. Nu heb ik dus een laptop daarvoor nodig en ik wou laatst een 2ehandse kopen in een 2e hands winkel maar de verkoper zei dat ik een betere laptop nodig heb voor het gebruiken van photoshop. Heeft iemand hier verstand daarvan ? En is het waar ? Zoja / nee wat voor laptop is goed voor het gebruik van photoshop ? Kunnen laptops van €300 ook gewoon goed zijn werken met photoshop. Zo jee wat heeft een laptop nodig om perfect en snel te kunnen werken met photoshop.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Een laptop is sowieso een slechte keuze. Koop een PC met een goed en groot beeldscherm. De minimale specs voor photoshop zijn niet hoog, maar het zal dan ook niet vlot werken, bij die specificaties.
https://helpx.adobe.com/nl/photoshop/system-requirements.html
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een Apple. Zeker als het voor je werk is. Vrijwel alle bedrijven die grafisch werk doen, doen dat met een Mac.
LeonardN
5 jaar geleden
Neem hoe dan ook een Windowslaptop, zeker met jouw budget.

Antwoorden (1)

Daar is geen zinnig antwoord op te geven(laat ik het proberen), behalve dan de minimum specificaties geven die Adobe geeft. Die zijn echter zijn minimaal dat elke laptop vanaf 2008 hier wel aan voldoet. Of je een laptop goed vindt voor photoshop is eerder een waardeoordeel dan een feit, zodra de laptop in staat is om PS te draaien.

Minimale vereisten:
https://helpx.adobe.com/nl/photoshop/system-requirements.html
-Intel® Core 2- of AMD Athlon® 64-processor; 2 GHz of snellere processor
-Microsoft Windows 7 met Service Pack 1, Windows 8.1 of Windows 10 (versie 1607 of hoger)
-Versie 19.0 en 19.0.1 van Photoshop CC bieden ondersteuning voor Windows 10 v1511 en hoger, maar niet voor v1507 en lager.
-Versie 19.1 (en hoger) van Photoshop ondersteunt Windows 10 v1607 en hoger, maar biedt geen ondersteuning voor v1511 en lager.
-2 GB of meer RAM (8 GB aanbevolen)
-Minimaal 2,6 GB vrije ruimte op de vaste schijf voor de 32-bits installatie; minimaal 3,1 GB vrije ruimte op de vaste schijf voor de 64-bits installatie; tijdens de installatie is meer vrije schijfruimte vereist (kan niet worden geïnstalleerd op een volume met een hoofdlettergevoelig bestandssysteem)
-1024 x 768 beeldscherm (1280 x 800 aanbevolen) met 16-bits kleuren en minimaal 512 MB VRAM; 2 GB aanbevolen*
-Systeem dat OpenGL 2.0 ondersteunt
Internetverbinding en registratie zijn vereist voor verplichte softwareactivering, validering van abonnementen en toegang tot online services.**

Ik zou zoeken naar een laptop met een Intel Core i5 en 8GB RAM.
Zoiets wellicht:
https://tweakers.net/aanbod/1799945/lenovo-thinkpad-t450-i5-5200u-8gb-256gb-ssd-14-inch-hd+.html
of
https://tweakers.net/categorie/496/laptops/aanbod/#filter:TYy9CsIwAIRfpdwcSn6bmLUgODg5ikMoQQJpLWkRseTdTRB_puPjvrsN7uqP7gGrOcFc4BSeHpZRWjCF4V0KrT4YJlhe22X2wz7E1acFdoOQVNccqwAmWwqCsY7BVNshE0hpRFXuLsKecZhWH5v-lnwTVJH_WeNSBkIo9fs0bMe_n4LrziDn_AI
--
Maar dat is niet gezegd dat jij of een ander dit veels te zwakke laptops zien om photoshop te draaien met weet ik welke plug-ins. Als je het sneller wil zal je al snel uitkomen op een desktop met een vlotte i7 en 16GB RAM en een SSD, met een lekkere kleurechte gekalibreerde monitor.
---
Laat je overigens niet gek maken door mensen die roepen dat je beter een Mac(book) kan gebruiken voor grafisch werk, een laptop/PC met Windows werkt deze dagen net zo goed en zal je een hoop centen schelen.
Toegevoegd op 09 oktober 2018 10:38: tekst