Hoe kan ik Word 2016 instellen als standaard programma om bestanden te openen?

Ik heb vorig jaar (illegaal) word 2010 geinstaleerd en dit ook gebruikt. Nu heb ik vanuit school gratis word 2016 gekregen en wil ik deze graag gebruiken en niet de 2010 versie. Verwijderen lukt niet, maar hoe kan ik er toch voor zorgen dat mijn bestanden geopend worden met word 2016 en niet met word 2010 zoals dat nu nog steeds gebeurt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K
ronron1212
5 jaar geleden
Om word 2010 te verwijderen ga naar configuratie scherm dan programma en onderdelen. Dan krijg je een scherm zoek daar word 2010 en dan kun je het verwijderen.

Het beste antwoord

1. Klik op Start. Klik op Instellingen.
2. Klik op Systeem.
3. Klik op Standaard-apps.
4. Klik op Word 2016 om alle docx-documenten hiermee te openen.
.
Je kunt Word 2010 nog proberen te verwijderen met een programma als Revo Uninstaller (gratis versie).
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
.
Alternatief
Klik met de rechtermuisknop op het docx-bestand en selecteer ‘Openen met’ en kies vervolgens Word 2016.
SimonV